Bu
araştırmanın amacı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi Scratch ünitesinin
öğretiminde ayrılıp birleşme tekniği kullanımının öğrencilerin derse yönelik
tutumuna, akademik başarıya ve bunun kalıcılığa etkisini incelemektir.
Çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Manisa İli Turgutlu
İlçesi Şadi Turgutlu ortaokulu 6. sınıfında öğrenim görmekte olan 30 öğrenci
deney grubunda ve 30 öğrenci de kontrol grubunda olmak üzere toplam 60 öğrenciyle
gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda dersler var olan öğretim programında
belirtilen yöntemler aracılığıyla geleneksel yöntemle, deney grubunda ise
ayrılıp birleşme tekniği kullanılarak “Scratch ile Programlama” ünitesinde
yedişer hafta süreyle işlenmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine derse
yönelik tutum ölçeği ve geliştirilen akademik başarı testi, ön test, son test
ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin kalıcılık testine
verdikleri cevaplara ilişkin veriler uygulamadan yedi hafta sonra elde
edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, ayrılıp birleşme tekniği ile yapılan
öğretimin, bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde akademik başarısıyı, derse
yönelik tutumu ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını olumlu yönde etkilediği
sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.