Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin programlamaya karşı tutumlarını
ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın
örneklemini farklı il ve ilçelerdeki 12 okulda öğrenim gören 214 lise öğrencisi
oluşturmaktadır. Alanyazın taraması sonrası hazırlanan 64 maddelik 5’ li Likert
tipi ölçeğin kapsam geçerliliğinin tespiti için ilgili alanlarda dört uzman
tarafından incelenmiştir. Uzman görüşlerinden sonra 21 madde olarak uygulanan
deneme formundan yapılan açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda
7 madde atılarak 14 maddeden oluşan 3 faktörlü bir ölçek geliştirilmiştir.
Faktör isimleri sırasıyla “Programlamaya yönelik istek”, “Programlamanın
yararına yönelik inanç”, “Programlamaya yönelik ilgi” şeklindedir. Ölçeğin
Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı sırasıyla 0,89, ölçeğin toplam varyans
değeri ise %65.71 olarak hesaplanmıştır. Hesaplanan bu istatistiksel veriler
doğrultusunda geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.