Abstract
Bu
araştırmanın temel amacı göçmen öğrencilerin eğitim süreci açısından okullar
arası işbirliğine ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerinin tespit etmek ve bu
konuda uygulayıcılara öneriler sunmaktır. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden fenomenolojik desen ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma
grubu 2017-2018 eğitim öğretim yılında görevli 28 okul yöneticisinden
oluşmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kritik durum
örneklemesi kullanılmıştır. Kritik durum olarak dezavantajlı ve yoğun göç alan
bölgelerdeki okulların durumu alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre: göçe bağlı olarak karşılaşılan
sorun alanlarından dil bilmemeye bağlı sorun alanları, ekonomik yetersizlikler
ve öğrencilerin duygusal sorun yaşamaları, eğitim alanında karşılaşılan
sorunların nedeni olarak dil bilmeme, ekonomik yetersizlikler ve artan öğrenci
sayıları bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin karşılaştıkları
sorunları okullarında açılan dil kurslarıyla çözmeye çalıştıkları, farklı
okullarda üretilen çalışmalar hakkında fazla bilgilerinin olmadığı, farklı okul
yöneticileri ile düzensiz aralıklarla iletişim kurdukları ve okullar arası
işbirliği geliştirme konusunda düzenlenecek toplantılarla bilgi alış verişi
yapılmasını önerdikleri bulgusuna ulaşılmıştır.