The purpose of this study is to examine the collage technique utilized in art education and the work titled Günümüzün Evlerini Bu Kadar Farklı ve Çekici Yapan Nedir? (Just what is it that makes today’s homes so different, so appealing?) by Hamilton and his work as well as the works by other artists, the Pop Art movement, the works of artists following this movement and information on other movements of the era, thus attempting to emphasize the significance of the issue. The study demonstrates that Hamilton, an individual of gravity in art history and the pioneer in a new dimension and perspectives in the Pop Art movement, as well as his work, the creation of painting as the first Pop Art painting, are highly significant in art education. The artist’s work has gained preeminence in today’s art, symbolizing artistic creativity. Hamilton has also been an important individual in taking technological means to every field of art.
Bu araştırmanın amacı, sanat eğitiminde yer verilen kolaj tekniğinin yeri ve bu tekniği eserlerinde kullanan Richard Hamilton’ın Günümüzün Evlerini Bu Kadar Farklı ve Çekici Yapan Nedir?, isimli eser örneğinin incelenmesidir. Betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmada, Hamilton ve eseri ile sanatçının diğer eserleri, Pop Art akımı, akım sanatçılarının eserleri ve dönemin diğer sanat akımlarıyla ilgili bilgilere yer verilerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sanata yeni bir boyut ve farklı bakış açıları getirmesiyle sanat tarihinde ve Pop Art akımında önemli bir yere sahip olan Hamilton ve eseri, ilk Pop Art resim olarak sanat eğitimi açısından büyük önem taşımaktadır. Sanatçının eseri günümüz sanatında da önemli bir yer edinen, sanatsal yaratıcılıkla bütünleşen bir eser olmuştur. Hamilton, sanatın her alanına, teknolojik imkânların girmesi açısından, önemli isimler arasında yer almıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.