-
Bu çalışmada güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin estetik kaygı düzeyleri incelenmiştir Bu amaçla İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim iş Öğretmenliği Programı 1 ve 4 Sınıf öğrencilerine “estetik kaygı” düzeyini ölçmeye dayanan önem ve önceliklerden oluşan bir bilgi toplama aracı uygulanmıştır Elde edilen bulgulara göre güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin eğitim sürecinde estetik kaygıya sahip oldukları ortaya çıkmıştır Birey olma kazanmalarının gözlemlenmesi barışçıl bir ortama gereksinim duymaları yaşanılan çevreyi daha güzel kılma ve eksikleri saptama konusunda irade göstermeleri yapıcı kişiliğe sahip olma yönelimleri çevredeki herşeye duyarlı olmaları kültürel ve sanatsal araç zenginliğine duyulan özlem artan kentleşme bilinci estetik kaygının ortaya çıkardığı arayışların bir sonucu olarak yorumlanmıştır Sanatın sorunlarına duyulan ilgi sanatın ticarileşmesine duyulan tepki sanat ortamlarından yararlanma arzusu ve kentin var olan olanakların ötesinde arayışlara yönelinmesi estetik kaygının bir dışavurumu olarak kabul edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.