-
Bu araştırmanın amacı Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı nda öğrenim gören 1 2 3 ve 4 sınıf öğrencilerinin bilişsel farkındalık güdülenme ve bunlar arasındaki ilişkinin incelenmesidir Araştırmanın örneklemini Çukurova Üniversitesi ile Mustafa Kemal Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği A B D da okuyan toplam 545 öğrenci oluşturmuştur Araştırmada veri toplama araçları olarak; Tosun ve Irmak 2008 tarafından Türkçe ye uyarlanan Üstbiliş Ölçeği 30 Kişisel Bilgiler Formu ile Ellez 2004 tarafından geliştirilen Güdü Ölçeği kullanılmıştır Araştırmanın bulguları; sınıf öğretmenliğinde okuyan öğrencilerin bilişsel farkındalık ve güdülenme puanlarının ortalamanın biraz üstünde olduğunu ortaya koymuştur Bilişsel farkındalık puanları açısından kız öğrencilerle orta ve üst sosyo ekonomik düzeylerden gelen öğrencilerin lehine anlamlı bir fark bulunurken sınıf ve yaş değişkenleri açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır Öğrencilerin bilişsel farkındalık ve güdü puanları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur Öğrencilerin bilişsel farkındalık düzeyleri yükseldikçe güdülenme puanları artmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 9 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.