Türkçe dersinin temel amacı öğrenciye duyduğunu gördüğünü ve okuduğunu anlama anladığını düzgün bir biçimde ifade etme yeteneği kazandırmaktır Dolayısıyla bu dersin başarısı veya başarısızlığı sadece kendini değil diğer dersleri ve toplumu da doğrudan doğruya ilgilendirmektedir Bu durumda Türkçe dersinin öğretilmesi amacıyla kullanılan ders kitaplarının önemi de bir kat daha artmaktadır İncelendiği vakit Türkçe ders kitaplarında konuların ortak başlıklar altında ele alındığı ve bunların da Türkçe dersinin amaçlarını karşılamaya yönelik olduğu görülmektedir Ancak bu bölümlerin içeriklerinde aksayan bir çok yön bulunmaktadır: Seçilen parçaların düzeyinin uygun olup olmaması soru sormada karşılaşılan yanlışlıklar öğrencilere verilen bilgilerdeki hatalar veya ifade ediliş biçimindeki noksanlıklar bunlardan bir kaçıdır İyi bir Türkçe öğretimi için bu gibi eksikliklerden arınmış iyi kitaplar çok büyük bir önem taşımaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 3 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.