Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin öğrencilerin problem davranışlarına ilişkin bilişsel ve duyuşsal tepkileri ile öz yeterlilik düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir İzmir il merkezinde altı değişik ilköğretim okulunda görev yapmakta olan toplam 150 105 bayan ve 45 erkek; yaş ortalaması 35 5 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmuştur Öğretmenler öğrencilerin problem davranışına ilişkin soruları ve bu davranışlara ilişkin tepkileri ile öz yeterlilik düzeyini ölçen maddeleri içeren ve Aysan tarafından geliştirilen Öğretmenlerin Öğrencilerinin Davranışlarını Anlama Envanterini ÖÖADE yanıtlamışlardır Çoklu regresyon analizi sonucunda öğretmenlerin öğrencilerine ilişkin olumlu duygularının öz yeterlilik düzeyleri ile yardım etme isteğini yordadığını göstermiştir Öz yeterlilik düzeyi yüksek olan öğretmenlerin öğrencilerine olumlu geri bildirim verip destekleme ve sorumluluk duymaya ilişkin puanlarının yüksek olduğu belirlenmiştir Elde edilen bulgular öğretmen öğrenci etkileşiminde öğretmenin duygularının farkındalığının öneminin vurgulanmasına ilişkin olarak tartışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 1 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.