Araştırmanın amacı öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının COVID-19 salgını döneminde uzaktan yürütülen öğretmen eğitimine yönelik deneyim ve önerilerini ortaya koymaktır. Karma yöntem araştırmalarından açımlayıcı sıralı desenin izlendiği çalışmada nicel veriler 54 öğretim elemanı ve 711 öğretmen adayından anketle; nitel veriler ise 21 öğretim elemanı ve 25 öğretmen adayından yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Nicel veriler betimsel istatistikler, nitel veriler ise içerik analiziyle çözümlenmiştir. Bulgular uzaktan öğretmen eğitimi döneminde öğretmen adaylarının öğrenme motivasyonlarının; kazanımlara erişim düzeyinin düştüğünü, özellikle uygulamalı derslerde öğrenme eksiklikleri meydana geldiğini, elektrik kesintileri, bağlantı kopmaları gibi teknik sorunlar yaşandığını göstermiştir. Öğretmen adaylarının derslerde kamera ve mikrofonlarını kapalı tutması, geleneksel öğretim yöntemlerinin tercih edilmesi ve dijital ders materyallerinin yeterli olmayışı sınıf içi etkileşimi olumsuz etkilemiştir. Uzaktan yürütülen değerlendirme süreçleri sınav güvenliğini olumsuz etkilemiş, öğretmen adaylarının çevrim içi sınavlarda olası teknik aksaklıklar sebebiyle sınav kaygıları artmıştır. Katılımcılar uzaktan öğretmen eğitiminde verimi arttırabilmek için teknolojik altyapı sorunlarının giderilmesini, uzaktan ölçme değerlendirme uygulamalarının geliştirilmesini, öğretmenlere yönelik dijital yetkinliklerin belirlenmesini önermişlerdir. Salgın sonrasında öğretmen eğitimine, öğretim elemanları harmanlanmış eğitimle, öğretmen adayları yüz yüze eğitimle devam edilebileceğini belirtmişlerdir.
Gerekli Etik Kurul izni alınmıştır
-
-
Çalışmanın gönüllü katılımcıları olan öğretim elemanlarına ve öğretmen adaylarına teşekkür ederiz.
The purpose of this study is to explore faculty members and prospective teachers' experiences and recommendations regarding remote teacher education during the COVID-19 pandemic. Using an explanatory sequential design, the study collected quantitative data from 54 faculty members and 711 prospective teachers via a questionnaire, and qualitative data from 21 faculty members and 25 prospective teachers through semi-structured interviews. Quantitative data were analyzed through descriptive statistics, whereas qualitative data were examined using content analysis. Findings reveal a decline in prospective teachers' motivation and learning outcomes, especially in practice-based courses, during remote education. Technical problems such as power outages and internet disruptions, as well as prospective teachers keeping cameras and microphones off, traditional teaching methods, and inadequate digital materials, hindered in-class interaction. Remote assessment processes raised concerns about the reliability of exams and increased anxiety due to potential technical issues. Recommendations include improving technological infrastructure, enhancing remote assessment practices, and identifying digital competencies for teachers. Faculty members suggested that teacher education could continue with blended learning, while prospective teachers preferred face-to-face education after pandemic.
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies, Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | November 30, 2024 |
Submission Date | June 11, 2024 |
Acceptance Date | November 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 25 Issue: 3 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.