Objective: This study was carried out so as to determine the attitudes of nursing students about ageism. Material and Method: A descriptive and cross-sectional type study consisted of 85 of 110 nursing students currently attending at in a nursing department of Health School. A questionnaire which includes defining characteristics and Ageism Attitude Scale AAS were used has data collection tools. The data obtained from this study was reviewed in computer environment in the light of, student-t test, Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis analyses. Findings: The nursing students AAS mean score was found as 83.67±9.25. While no statistical difference was detected between the negative ageism from the sub scale of AAS, limiting the life of the elderly, and the total score of AAS and caring of the old person during clinical applications, statistically significant difference was found p
Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildi. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan bu araştırma kapsamına bir sağlık yüksekokulunda okuyan 110 öğrenciden 85’i alındı. Veri toplama aracı olarak tanıtıcı özelliklerin yer aldığı anket formu ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği YATÖ kullanıldı. Araştırmadan elde edilen veriler bilgisayar ortamında, student-t testi, Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis analizleri kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin YATÖ puan ortalaması 83.67±9.25 olarak bulundu. YATÖ alt boyutlarından yaşlıya yönelik olumsuz ayrımcılık, yaşlının yaşamını sınırlama ve YATÖ toplam puan ortalamaları ile klinik uygulamalarda yaşlı bireye bakım verme durumu arasında istatistiksel açıdan bir fark saptanmazken, YATÖ alt boyutlarından yaşlıya yönelik olumlu ayrımcılık puan ortalaması ile klinik uygulamalarda yaşlı bireye bakım verme durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 28 Sayı: 2 |