BibTex RIS Cite

Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğretim Elemanı ve Öğrencilerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Görüş ve Beklentileri

Year 2008, Volume: 24 Issue: 3, 17 - 32, 01.11.2008

Abstract

Bu araştırma "Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğretim Elemanı ve Öğrencilerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Görüş ve Beklentilerinin" belirlenmesi amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulunda 2001-2002 öğretim yılında güz ve bahar döneminde öğrenim gören Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu öğrencileri n=709 ve bu dönemde görevli olan öğretim elemanları n=54 üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler anket yoluyla, araştırmacı tarafından hazırlanan "Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin Sınıf Yönetimine İlişkin Görüşleri ve Beklentileri Anketi" ile toplanmıştır. Veri toplama aracı ile elde edilen veriler, araştırmanın amaçları doğrultusunda SPSS paket programı versiyon 10.0 kullanılarak, sosyo demografik verilere ilişkin değişkenler ile alt ölçekler arasındaki ilişkiyi belirlemek için "tek yönlü çok değişkenli varyans analizinden, iki değişken arasındaki farkları belirleyebilmek için t testinden ve aritmetik ortalamadan yararlanılmıştır. Gruplar arasında ortaya çıkan farkları ortaya koymak için de "Tukey Post Hoc" testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları; öğretim elemanlarının ve öğrencilerin sınıf yönetimi alt boyutlarına ilişkin görüşleri ile bazı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Sınıf yönetimi açısından öğretim elemanları kendilerini yeterli bulurken, öğrenciler daha az yeterli bulmuşlardır. Öğrenci beklentilerine ilişkin sonuçlarda ise; öğrenciler, öğretim elemanlarından sınıfta iyi bir iletişim kurmasını, hoşgörü ve anlayış göstermesini, dersleri aktif olarak işlemesini ve ders notlarını vermesini, öğrenci sayısının azaltılmasını ve yoklamanın olmamasını beklemektedirler

References

  • Açıkgöz-Ün K (1990). Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarını Değerlendirmesinde
  • Kullanılabilecek Geçerli ve Güvenilir Bir Araç. Öğretmene İlişkin Öğrenci Algılan Ölçeği (ÖİÖAÖ). Yayınlanmamış Araştırma Raporu, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Açıkgöz K (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, II. Baskı.
  • An R, Saban A (2000). Sınıf Yönetimi. Konya: Ceylan Ofset
  • Aytekin H (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama
  • (içinde). Küçükahmet L {ed). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Başar H (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık, 5. Baskı
  • Demirel ö (2000). Sınıf Yönetimi Plandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. II. Baskı
  • Kearney P and others (1985). Powen in The Classroom. Teacher Communication
  • Techniques And Messages. Communication Education. Vol:34, Nr.l, S.19-27. Lemlech J K (1988). Classroom Management, New York:Longman Inc. Seconded.
  • Mahiroğlu A (1993). Sınıf Yönetimi, Eğitim Dergisi, Sayı:4, ss:71-80
  • Nesip, E. (2002). http://www.odevsel.com/egitim/3017/dogu-akdeniz-universitesi.html
  • Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, ss.49-71
  • Terzi Ç (2001). Öğretınenlerin Sınıf Yönetimi Anlayışlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
  • Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Toprakçı E (2002). Sınıf Örgütünün Yönetimi. I. Basım. Ankara: Ütopya Yayınevi
  • Uluğ F (1999). Eğitimde Grup Süreçleri: Yönetsel Psikosoyal ve Teknik Bakış. Ankara
  • Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü. Yavuzer H (1999) Çocuk Eğitimi El Kitabı, İstanbul: Remzi Kitabevi. www..donusumkonagi.net/makale.asp?id=5580&baslik=sinifta_zaman_yonetimi­ l57k-(Ziyaret tarihi: 03.03.2006)

CONSIDERATIONS AND EXPECTATIONS OF FACULTY MEMBERS AND STUDENTS OF EGE UNIVERSITY NURSING SCHOOL RELATED TO CLASSROOM MANAGEMENT

Year 2008, Volume: 24 Issue: 3, 17 - 32, 01.11.2008

Abstract

This research is a descriptive study carried out in order to determine "Considerations and Expectations of Faculty Members and Students of Ege University School of Nursing Related to Classroom Management". The research, which was designed as a screening model, was carried out with faculty members and students of Ege University School of Nursing who have attended to fall and spring terms of 2001-2002 education year at Ege University School of Nursing. In accordance with the aim of the research, data were collected by means of a survey form prepared by researcher, called "The Form of Considerations and Expectations of Faculty Members and Students Related to Classroom Management". The data collected by means of a data collection tool designed to determine considerations of faculty members and students of Ege University Higher School of Nursing related to classroom management. In the course of aim of the research, the following calculations were made by using 10.0 version of SPSS package program; the following tools were used; the relationship between variables pertaining to socio-demographical data and subscales, one-way multi­ variety variance analysis, method of statistical analysis, a t-test to identify differences between two variables, and in order to reveal the differences emerged between groups a "Tukey Post-Hac Test" was used. The results of the research; while faculty members found themselves effıcient in regards to classroom management, students found them less-effective. Faculty members anticipate a decrease in the number of students, an increase in tools and materials, to be provided with time and facilities so that they can improve themselves and spend more time with their students. But the students expect faculty members to establish a good communication in classroom, to demonstrate tolerance and understanding, to conduct lessons actively, to hand out text notes, as well as a decrease in number of students and elimination of roll call

References

  • Açıkgöz-Ün K (1990). Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarını Değerlendirmesinde
  • Kullanılabilecek Geçerli ve Güvenilir Bir Araç. Öğretmene İlişkin Öğrenci Algılan Ölçeği (ÖİÖAÖ). Yayınlanmamış Araştırma Raporu, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Açıkgöz K (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, II. Baskı.
  • An R, Saban A (2000). Sınıf Yönetimi. Konya: Ceylan Ofset
  • Aytekin H (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama
  • (içinde). Küçükahmet L {ed). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Başar H (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık, 5. Baskı
  • Demirel ö (2000). Sınıf Yönetimi Plandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. II. Baskı
  • Kearney P and others (1985). Powen in The Classroom. Teacher Communication
  • Techniques And Messages. Communication Education. Vol:34, Nr.l, S.19-27. Lemlech J K (1988). Classroom Management, New York:Longman Inc. Seconded.
  • Mahiroğlu A (1993). Sınıf Yönetimi, Eğitim Dergisi, Sayı:4, ss:71-80
  • Nesip, E. (2002). http://www.odevsel.com/egitim/3017/dogu-akdeniz-universitesi.html
  • Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, ss.49-71
  • Terzi Ç (2001). Öğretınenlerin Sınıf Yönetimi Anlayışlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
  • Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Toprakçı E (2002). Sınıf Örgütünün Yönetimi. I. Basım. Ankara: Ütopya Yayınevi
  • Uluğ F (1999). Eğitimde Grup Süreçleri: Yönetsel Psikosoyal ve Teknik Bakış. Ankara
  • Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü. Yavuzer H (1999) Çocuk Eğitimi El Kitabı, İstanbul: Remzi Kitabevi. www..donusumkonagi.net/makale.asp?id=5580&baslik=sinifta_zaman_yonetimi­ l57k-(Ziyaret tarihi: 03.03.2006)
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nilay Özkütük This is me

Münevver Yalçınkaya This is me

Publication Date November 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 24 Issue: 3

Cite

APA Özkütük, N., & Yalçınkaya, M. (2008). Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğretim Elemanı ve Öğrencilerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Görüş ve Beklentileri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 24(3), 17-32.