Ilk klinik deneyim, ebelik öğrencileri için stresli olabilmektedir. Öğrenciler, klinik ortamda stresi aşırı deneyi ml erse öğrenme engellenebilir. Amaç: Bu a ra şt ır ma , eb eli k b i ri nci s ını f ö ğr enc il er i ni n i lk k li nik uygul a ma ö nc es i ve sonrası stres belirtilerini ve stresle başaçıkma tarzlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırma, Ege Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü'nde öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 74 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. İlk klinik uygulama öncesi ve sonrası Stres Belirtileri ve Stresle Başaçıkma Tarzları Ölçeği ile veriler toplanmıştır. Bulgular: Araştırmada ebelik ö ğrencileri stresle başaçıkmada aktif tarzları daha çok kullanmaktadır. Sonuç ve Öneriler: Ebelik öğrencilerinin pasif tarz puan ortalamaları ilk klinik deneyim sonunda anlamlı olarak azalmıştır. Öğrencilerin stresle başaçıkma becerileri geliştirilmelidir
Beginning midwifery students' initial clinical experience can be stressful. Learning may be inhibited if students experience undue stress in the clinical setting. Objective: This study was done for investigating the stress symptoms and ways coping among the first degree midwifery students' of before and after the first experience in clinic. Material Method: The descriptive research was applied to 74 students studying in Ege University İzmir Atatürk School of Health and accepting to participate in the research. Results: In this study, active coping styles were used more frequently by the midwifery students. Conclusion: The average points of passive style of midwifery students had significantly lower in the end of initial clinical experience. Midwifery students' should be developed of coping skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 24 Sayı: 3 |