Bu araştırma, hemşirelik eğiliminde, bireysel öğretim yöntemlerinden biri olan programlı öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğrencinin başarısı üzerindeki etkisini ve öğrenmenin kalıcılığım belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma deneysel nitelikte bir çalışma olup, araştırmanın evrenini: 1997- 1998 öğretim yılında, Tire SML ve Bayındır SML'sinin dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 67 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubu yansız atamayla saptanmıştır. Araştırmanın örneklemini, deney grubu 20 öğrenci ve kontrol grubu 20 öğrenci olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Olasılıksız örneklem yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma sırasında, ilgili okulların ders öğretmenleri ile birlikte karar verilen iki ünite "Kanser" K ve "Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar" CYBH ile ilgili birer metin ve programlı materyal geliştirilmiştir. Ünitelerin öğretimi, deney grubunda bireysel öğretim yöntemlerinden biri olan programlı öğretim yöntemi ile, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin her iki ünite ile ilgili davranışlarını yoklayan biçme araçları Kanser ve CYBH , her iki gruba, her ünitenin öğretiminden önce ön-test olarak. Ünitenin öğretiminden sonra da son-test olarak uygulanmıştır. Bu ölçme araçları Kanser ve CYBH ayrıca son-test uygulanmasından 20 gün sonra, öğrenmede kalıcılığı sınamak için birer kez daha uygulanmıştır. Deney grubuyla kontrol grubunun başarıları arasında, deney grubu lehine, anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır K için t= 1.21, p .05 CYBH için t= 3.31, p .05 . Sonuç olarak hemşirelik eğitiminde, bireysel öğretim yöntemlerinden biri olan programlı öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yöntemlerinden daha etkili ve daha kalıcı olduğu saptanmıştır. Bundan sonra yapılacak olan eğitim çalışmalarında hemşire eğitimcilerin bunları göz önünde bulunduracakları ve eğitimlerini planlarken bireysel öğretim yöntemlerine yer verecekler' umulmaktadır.
Hemşirelik Eğitimi Bireysel Öğretim Yöntemi Programlı Öğretim Yöntemi
This research was made to differentiate the effects of programmed teaching methods which were one of the Individıtal teaching methodology and traditional teaching ınethoclology on students accomplishments and to deterınine the stability of learning. The population of thts empirical research was composed of a total 67 students in their fourth year from Tire SML and Bayındır SML in 1997-1998 educational periods. Test group and control group were deterrnined randomly. The population of test group and control group tvas 40 in total; 20 students for each group which were sampled randomly. In this study, working together with the instructors of the ırtentioned high schools, it was developed a context and prograntınecl material on itvo unii.s: Cancer C and Venereal diseases VD . The teaching of the units C-VD was provided by the researcher Ihrough of progrcunrned teaching methods which were one of the Individual teaching rnethodotogy on the test group and traditional teaching methodology on the control group. The measurement tools relating the two units were presented to both grozws as pre-test prior of teaching and post-test after teaching. Also. these measurernent tools were used once more to test the stability of learning in 20 days after post-test. The achievements between the test group and control group turned out to be significantly higlı levels supportüıg the test group t=1.21, p .05 for C: t=3.31. p .05 for VD . As a result, in nursing education it was inferred that progranuned teaching ınetlıods which were one of the Individual teaching methodology were more effective and stable compared to traditional teaching methodology. It is expected that nı ırsing educators simit take these results int consideration and tnake use of individual teaching methodology.
Nursing Education Individual Teaching Method Programmed Teaching Method
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 19 Sayı: 3 |