BibTex RIS Cite

SORU TÜRÜ ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DÜZEYİNİ ETKILER Mİ?

Year 2001, Volume: 17 Issue: 3, 17 - 23, 01.06.2001

Abstract

Bu çalışma, yazılı sınavda sorulan soru tipinin öğrencinin başarısı üze - rine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu 1. sınıfta okuyan 117 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin Hemşirelik Esaslara dersinin ara sınavında toplam dokuz ayrı konudan 40 açık uçlu ve 40 çoktan seçmeli soru eşleştirilerek aynı sınavda sorulmuş ve aldıkları puanlar arasındaki fark incelenmiştir. Öğrencilerin %79.5'inin açık uçlu sor u kağıdından daha düşük puan aldıkları, %16.2"sinin daha yüksek puan aldıkları, %4.3’nün ise her iki soru türünde aynı puanı aldıkları saptanmıştır. Açık uçlu ve çoktan seçmeli tüm soru kağıdından soru türünün öğrencinin başarı düzeyini etkilediği ve çok tan seçmeli sorulardan daha yüksek puan aldıkları saptanmıştır

References

  • Aslan AK (1998). Eğitim Biiimine Giriş. Ege Üniversitesi Basımevi, Izmir, 14.
  • Fidan N, Erden, M (1990). Eğitime Giriş. Allem Kitabev-i, Ankara, 170.
  • Kocabasoğlu Y E (2001). Introduction ta Student Assesment, WHO Collaborating Centre For Pharmacotherapy teaching and training. University of Groningen, Faculty of Medical Sciences Discipline Group Clinical Pharmacology, the Netherlands, 2, 17, 20, 24. Yazılı Sınavlar Kurs Notları
  • Savaşer S ve ark. (1986). Çoktan Seçmeli ve Tamamlarrıalı Objektif Testlerin Karşı laştrılrnası, I. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı, Istanbul: Hilal Matbaacılık A.Ş., 139-144.
  • Umay A (1997). Eğitimde ölçtrıe ve Değerlendirme-Sınav Hazırlama ve Değerlendirme Yöntemleri. Öğretim Elemanları Sendikası Hizmet içi eğitim seminerleri: 1. Seminer notları, 19-23 Haziran, Izmir, 4.
  • On Açrkgöz K (2000). Etkili Öğrenme ve Oğretrne. 3. Baskı, Kanyilmaz Matbaas, Izmir, 6-7.
  • Yılmaz H, Sünbül A M (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Mikro Yayınları, Konya, 251, 266.

DOES QUESTION TYPE AFFECT THE SUCCESS LEVEL OF THE STUDENTS?

Year 2001, Volume: 17 Issue: 3, 17 - 23, 01.06.2001

Abstract

The purpose of this study is ta exarnine the effect of the question type askeri in the written exarnination on the success of the students. The sompfing 9roup of the study consist of 1 17 first grade students of Ege University Schoo1 of lifursing. in the mid-terrn exarnination of the Fundarnentals of Nursing, 40 multiple -choioe and 40 close encled questions from total of 9 different subjects vere asked to students in the same exarnination fay matching and the difference between the grades they got has been studied. it was found that 79.5 % of the students get lower grades, 16.2% get higher grades in the opera ended question form white 4.3% get the same points in both question types. in the light of this ,findings, it has been deterrnined that the question type affects the succcess of the students and that they get higher points from multipl-choice questions

References

  • Aslan AK (1998). Eğitim Biiimine Giriş. Ege Üniversitesi Basımevi, Izmir, 14.
  • Fidan N, Erden, M (1990). Eğitime Giriş. Allem Kitabev-i, Ankara, 170.
  • Kocabasoğlu Y E (2001). Introduction ta Student Assesment, WHO Collaborating Centre For Pharmacotherapy teaching and training. University of Groningen, Faculty of Medical Sciences Discipline Group Clinical Pharmacology, the Netherlands, 2, 17, 20, 24. Yazılı Sınavlar Kurs Notları
  • Savaşer S ve ark. (1986). Çoktan Seçmeli ve Tamamlarrıalı Objektif Testlerin Karşı laştrılrnası, I. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı, Istanbul: Hilal Matbaacılık A.Ş., 139-144.
  • Umay A (1997). Eğitimde ölçtrıe ve Değerlendirme-Sınav Hazırlama ve Değerlendirme Yöntemleri. Öğretim Elemanları Sendikası Hizmet içi eğitim seminerleri: 1. Seminer notları, 19-23 Haziran, Izmir, 4.
  • On Açrkgöz K (2000). Etkili Öğrenme ve Oğretrne. 3. Baskı, Kanyilmaz Matbaas, Izmir, 6-7.
  • Yılmaz H, Sünbül A M (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Mikro Yayınları, Konya, 251, 266.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Leyla Khorshıd This is me

Ülkü Yapucu This is me

İsmet Eşer This is me

Ayten Zaybak This is me

Şebnem Çınar This is me

Gülşah Arslan This is me

Publication Date June 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 17 Issue: 3

Cite

APA Khorshıd, L., Yapucu, Ü., Eşer, İ., Zaybak, A., et al. (2001). SORU TÜRÜ ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DÜZEYİNİ ETKILER Mİ?. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 17(3), 17-23.