Bu çalışma, yazılı sınavda sorulan soru tipinin öğrencinin başarısı üze - rine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu 1. sınıfta okuyan 117 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin Hemşirelik Esaslara dersinin ara sınavında toplam dokuz ayrı konudan 40 açık uçlu ve 40 çoktan seçmeli soru eşleştirilerek aynı sınavda sorulmuş ve aldıkları puanlar arasındaki fark incelenmiştir. Öğrencilerin %79.5'inin açık uçlu sor u kağıdından daha düşük puan aldıkları, %16.2"sinin daha yüksek puan aldıkları, %4.3’nün ise her iki soru türünde aynı puanı aldıkları saptanmıştır. Açık uçlu ve çoktan seçmeli tüm soru kağıdından soru türünün öğrencinin başarı düzeyini etkilediği ve çok tan seçmeli sorulardan daha yüksek puan aldıkları saptanmıştır
The purpose of this study is ta exarnine the effect of the question type askeri in the written exarnination on the success of the students. The sompfing 9roup of the study consist of 1 17 first grade students of Ege University Schoo1 of lifursing. in the mid-terrn exarnination of the Fundarnentals of Nursing, 40 multiple -choioe and 40 close encled questions from total of 9 different subjects vere asked to students in the same exarnination fay matching and the difference between the grades they got has been studied. it was found that 79.5 % of the students get lower grades, 16.2% get higher grades in the opera ended question form white 4.3% get the same points in both question types. in the light of this ,findings, it has been deterrnined that the question type affects the succcess of the students and that they get higher points from multipl-choice questions
nursing education student assesment and evaluation questions type
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 17 Sayı: 3 |