Bir Londra eğitim hastanesinde gerçekleştirilen bu çalışma hasta bakım kalitesi kavramını gözden geçirmek, çalışan hemşire ve hastaların görüşleri ile çeşitli kliniklerdeki öğrenme koşullarının ilişkilerini ortaya çıkarmak ve hemşirelik süreci ile kişiler arası ilişkilerinin hemşirelik uygulamasıyla öğremine ne derecede girdiğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma yöntemi olarak katılımlı gözlem, görüşme teknikleri kullanılmıştır. Görüşmeler öğrenci, öğretmen, sorumlu hemşire ve hasta guruplan ile ayn ayrı soru ve konular üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar göstermiştirki hemşire liderlerinin bilimsel tartışmala - rının ötesine gidebilmek amacıyla hemşirelik işlemleri, öğretim materyalleri ve öğrenci öğrenme yöntemlerinin yeniden gözden geçirilmesi gereklidir. Hemşirelik kalitesine etkili olan duygusal bağlılık ve klinik için öğrenimin önemi ve karmaşıklığı anlaşılmadıkça, desteklenmedikçe ve ödüllendirilmedikçe uygulamada değişiklik yapılabilmek için herhangi bir öneri çok sınırlı kalacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1992 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1992 Cilt: 8 Sayı: 2 |