Objective: This study aims to develop the cultural sensitivity of nursing students with workshops.
Methods: The population of the study, which was conducted as a pretest-posttest semi-experimental
study consisted of 131 first class students enrolled in the 2016-2017 academic year. Sample selection
was not performed, and all the students were included in the study. The study was completed with 94
students. Descriptive questions identifying the characteristics related about cultural and socio-demographic
characteristics and the Intercultural Sensitivity Scale (ISS) was used to collect data. Ethical
committee approval, institutional permissions and written consent from the students were obtained.
The data were analyzed using SPSS 16 software using descriptive analyses, the Mann-Whitney U test,
the Kruskall-Wallis test and the t-test for independent groups.
Results: As a result of the study, the cultural sensitivity mean score of the students was 94.22±9.41,
and it rose to 99.14±9.41 after the workshop. The difference between mean scores was statistically significant
(t=2.60, df=92, P=.011) and accepted as the research hypothesis. After the workshop, only the
interaction engagement sub-scale among ISS mean score increased from 28.68±3.58 to 30.29±3.35,
and the difference was statistically significant (t=-2.504, df=40, P=.016). A statistically non-significant
increase in study group was found in other sub-scale mean scores.
Conclusion: In conclusion, the cultural sensitivity mean score of the nursing students was increased
by the workshop. In line with this result it is recommended to popularize workshop programs among
nursing students and nurses.
Amaç:
Araştırma, hemşirelik öğrencilerinde çalıştay yoluyla kültürel duyarlılığın
geliştirilmesi amacıyla yapıldı.
Gereç
ve Yöntem: Bu araştırma öntest-sontest kontrol gruplu yarı
deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Hemşirelik Bölümüne 2016-2017
Eğitim Öğretim yılında kayıt yaptıran 131 birinci sınıf öğrencisi oluşturdu.
Evrenden örneklem seçimine gidilmedi, öğrencilerin tamamı çalışmaya dahil
edildi. Çalışma 94 öğrenci ile tamamlandı. Verilerin toplanmasında öğrencilerin
sosyodemografik ve kültürel duyarlılıkla ilişkili özelliklerini tanımlayan
sorular ile Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği kullanıldı. Etik kurul, kurum izni
ve öğrencilerden yazılı onam alındı. Verilerin değerlendirilmesi SPSS 16’da
tanımlayıcı istatistik, Mann-Whitney U, Kruskall Wallis ve bağımsız gruplarda t
testi kullanılarak yapıldı.
Bulgular:
Araştırma bulgularına göre öğrencilerin çalıştay öncesinde 94.22±9.41 olan Kültürlerarası
Duyarlılık Ölçeği puan ortalaması çalıştay sonrasında 99.14±9.41’e yükseldi, puan
ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu (t=2.60,
df=92, p=.011) ve araştırma hipotezi kabul edildi. Çalıştay sonrasında çalışma
grubunda Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği alt boyutlarından sadece iletişimde
sorumluluk puan ortalaması 28.68±3.58’den 30.29±3.35’e yükseldi ve aradaki fark
istatistiksel olarak anlamlı bulundu (t=-2.504, df=40, p=.016). Diğer alt boyut
puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamakla
birlikte çalışma grubunun puan ortalamalarında artış saptandı.
Sonuç:
Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinde çalıştay yoluyla Kültürlerarası
Duyarlılık Ölçeği puan ortalamalarında artış sağlandı. Bu sonuç doğrultusunda
çalıştay programlarının hemşirelik öğrencileri ve hemşireler arasında
yaygınlaştırılması önerilebilir.
Anahtar kelimeler: Kültürel duyarlılık; çalıştay; hemşirelik öğrencileri
Destekleyen kurumlar:-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 36 Sayı: 2 |