Amaç: Bu çalışma, ameliyathane hemşirelerinin profesyonel değerlerinin incelenmesi amacı ile yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın örneklemini Haziran-Eylül 2014 tarihleri arasında bir Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde görev yapan ameliyathane hemşirelerinden çalışmaya katılmayı kabul eden 72 hemşire oluşturdu. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan ‘Birey Tanıtım Formu’ ve ‘Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği’ kullanılarak toplandı. Veriler, sayı ve yüzdelik dağılımı içeren tanımlayıcı istatistikler, gruplar arası karşılaştırmada ise bağımsız t testi ve ANOVA testi ile analiz edildi.
Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin %94.4’ü kadın, %39’u 41 ve üzeri yaş grubunda, %44.4’ü üniversite mezunu ve %62.5’i evlidir. Ameliyathane hemşireliği ile ilgili verileri incelendiğinde, hemşirelerin %34.7’si 1-5 yıl ameliyathane hemşireliği çalışma deneyimine sahiptir ve %55.6’sı bir ayda 160-180 saat çalışmaktadır. Hemşirelerin %81.9’unun daha önce etik konusunda eğitim aldığı görülmektedir. ‘Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği’ puan ortalaması 170.93±22.58 olarak saptandı. Hemşirelerin yaş, cinsiyet, eğitim durumu, ameliyathane hemşiresi olarak çalışma süresi ve etik hakkında eğitim alma durumu ile Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmadı (p>0.05).
Sonuç: Çalışma sonucunda ameliyathane hemşirelerinin ‘Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği’nden aldıkları puan ortalaması ile profesyonel değerlere ve etik konulara önem verdikleri saptanmıştır. Tüm hemşirelerde olduğu gibi ameliyathane hemşirelerine de profesyonel değerler ve etik ile ilgili eğitimlerin devamlılığının sağlanması önerilmektedir.
Bulunmamaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2020 |
Submission Date | May 29, 2020 |
Acceptance Date | September 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 36 Issue: 3 |