Amaç: Yaşlanma, fiziksel ve psikolojik sorunları beraberinde getiren bir süreçtir. Bu süreçte tedavi ve bakım gereksinimleri de artar. Hemşirelik mesleğini yapan profesyoneller bunun farkına varmalı ve yaş ayırt etmeksizin her bireye insan olarak gerekli bakım verilmelidir. Bu çalışma hemşirelik bölümünde okuyan öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına bakış açılarını belirlemek, belirlenen değişkenlerle tutumlarının nasıl değiştiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma, katılmayı kabul eden, online onamları alınmış 1744 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Çalışma verileri toplanırken “Demografik veri formu” ve “Yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği puan ortalaması ile cinsiyet, sınıf, çevresinde bakıma muhtaç yaşlı varlığı arasında, Yaşlının Yaşamını Sınırlama alt boyut puan ortalaması ile cinsiyet, ailede yaşlı birey varlığı arasında, Yaşlıya Yönelik Olumlu Ayrımcılık alt boyut puan ortalaması ile ailede yaşlı birey varlığı arasında ve Yaşlıya Yönelik Olumsuz Ayrımcılık alt boyut puan ortalaması ile sınıf, çevresinde bakıma muhtaç yaşlı varlığı, ailedeki yaşlı bireyin yaşadığı yer ve ailede yaşlı birey varlığı arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar vardır (p<0.05).
Sonuç: Çalışmamızda dördüncü sınıf öğrencileri diğer gruplara göre olumlu tutum sergiledikleri ve bu sonuç istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Çalışmamızda öğrencilerin yaşlıya yönelik tutumlarının olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
yaşlı ayrımcılığı hemşirelik tutum hemşirelik öğrencisi yaşlı
Objective: This study was carried out in order to determine the perspective of the students studying in the nursing department towards ageism and to determine how their attitudes changed with the determined variables.
Material and Methods: The research was conducted with 1744 nursing students who agreed to participate and whose consents were obtained online. While collecting the study data, "Demographic data form" and "Age discrimination attitude scale" were used.
Results: Elderly discrimination attitude scale average score and gender, class, presence of elderly people in need of care in their environment; Between the average score of the Limitation of the Life of the Elderly sub-dimension and gender, the presence of an elderly person in the family; There are statistically significant differences between the mean score of the Negative Discrimination sub-dimension and the class, the presence of the elderly in need of care, the place where the elderly person in the family lives, and the presence of an elderly person in the family (p <0.05).
Conclusion: In our study, fourth grade students displayed a positive attitude compared to other groups, and this result was found to be statistically significant. In our study, it was concluded that students' attitudes towards the elderly were positive.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 38 Sayı: 2 |