Amaç: Uzaktan ve yüz yüze eğitim alan hemşirelik öğrencilerinin sağlık algıları ve covid-19 korkusu arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Araştırma; Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında uzaktan ve yüz yüze eğitim alan 186 öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında; ‘Sağlık Algısı Ölçeği’ ve ‘Covid-19 Korkusu Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, sayı, yüzde, aritmetik ortalama, Independent sample t testi ve Anova testi kullanılmış ve korelasyon analizi yapılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin Covid-19 korkusu ölçeği toplam puan ortalamaları 20,47± 6,63’tür. Eğitim şekline göre toplam puan ortalamaları değerlendirildiğinde; Yüz yüze eğitim alan grupta 21,39±6,85, uzaktan eğitim alan grupta 18,94±5,98’dir. Öğrencilerin Sağlık algısı ölçeği toplam puan ortalamaları 51,98±7,15’tir. Eğitim şekline göre toplam puan ortalamaları değerlendirildiğinde; yüz yüze eğitim alan grupta 50,70±6,94, uzaktan eğitim alan grupta ise 54,11±7,03’tür. Öğrencilerin sağlık algıları ile Covid-19 kaynaklı korku düzeyleri arasında negatif yönde, çok zayıf bir ilişki olduğu belirlendi (r= -0,08, p=0,23).
Sonuç: Uzaktan eğitim gören öğrencilerin sağlık algıları daha yüksek ve korku düzeyleri ise daha düşüktür.
Objective: The aim of this study is to determine the relationship between the health perceptions of nursing students receiving distance and face-to-face education and the fear of covid-19.
Material and Method: The study was conducted with 186 students who received distance and face-to-face education in the 2020-2021 academic year at the Nursing Department of the Faculty of Health Sciences of Burdur Mehmet Akif Ersoy University. In the collection of data; The 'Health Perception Scale' and the 'Covid-19 Fear Scale' were used. In the evaluation of the data, number, percentage, arithmetic mean, Independent sample t test and Anova test were used and correlation analysis was performed.
Results: The mean score of the students on the fear of Covid-19 scale is 20.47±6.63. When the total score averages are evaluated according to the education type; It was 21.39±6.85 in the face-to-face education group and 18.94±5.98 in the distance education group. The total mean score of the students' Health Perception Scale was 51.98±7.15. When the total score averages are evaluated according to the education type; It was 50.70±6.94 in the face-to-face education group and 54.11±7.03 in the distance education group. It was determined that there was a very weak negative relationship between students' health perceptions and their fear levels due to Covid-19 (r= -0.08, p=0.23).
Conclusion: Distance education students have higher health perceptions and lower fear levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 39 Sayı: 2 |