AMAÇ: Hemşirelik öğrencilerinin diyetle ilişkili hastalıkların yönetimindeki klinik beslenme hazırlığını değerlendirmek ve müfredat geliştirmeye temel oluşturabilecek bilgi eksikliklerini belirlemek. Hemşireler hasta eğitiminde ve kronik hastalıkların azaltılmasında önemli bir rol oynadığından bu çok önemlidir.
GEREÇ ve YÖNTEM: Tanımlayıcı kesitsel bir çalışma, kendi kendine uygulanan bir anket kullanılarak yapıldı. Anket, Jinan, Shandong Eyaleti’ndeki büyük bir devlet üniversitesinde üçüncü ve son sınıf lisans hemşirelik öğrencilerinden 258 gönüllü tarafından tamamlandı. Değerlendirme aracı, klinik uygulamayla ilgili temel beslenme prensiplerini değerlendiren 20 çoktan seçmeli sorudan oluşuyordu.
BULGULAR: Katılımcıların elde ettiği ortalama puan 20 üzerinden 10,5±2,45 olup, bu da %52,5’lik sınırda bir geçme oranına karşılık gelmektedir. Öğrencilerin beslenme bilgisi mükemmel (%2,3), iyi (%21,7), yeterli (%48,1) ve zayıf (%27,9) olarak kategorize edildi. Yaş, cinsiyet veya önceki klinik deneyime göre bilgi puanlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmadı (p>0,05).
SONUÇ: Bu kurumdaki hemşirelik öğrencilerinin beslenme bilgisi yetersiz olup, hemşirelik müfredatında beslenme eğitiminin artırılması gerektiğini yansıtmaktadır. Bu bulgular, Çin’deki gelecekteki hemşirelerin beslenme yetkinliğini güçlendirerek diyetle ilişkili hastalıkların yükünü daha iyi ele almaları açısından önemli çıkarımlara sahiptir.
Hemşirelik eğitimi klinik beslenme bilgi değerlendirmesi müfredat geliştirme hasta danışmanlığı Çin
Çalışma protokolü, Jinan Belediye Sağlık Meslek Yüksekokulu Kurumsal İnceleme Kurulu tarafından incelendi ve onaylandı (IRB onay no: JM-IRB-2025-047; onay tarihi: 15 Şubat 2025). Tüm prosedürler Helsinki Bildirgesi ve ilgili ulusal düzenlemelere uygun olarak gerçekleştirildi. Katılım gönüllülük esasına dayanıyordu. her öğrenciden yazılı onam alındı ve tüm veriler analizden önce anonimleştirildi.
OBJECTIVE: To evaluate the clinical nutrition preparedness of nursing students in the management of diet-related diseases and to identify knowledge gaps that could inform curriculum development. This is crucial as nurses play a pivotal role in patient education and the mitigation of chronic disease.
MATERIALS and METHODS: A descriptive cross-sectional study was conducted using a self-administered questionnaire. The survey was completed by 258 consenting third and final-year undergraduate nursing students at a major public university in Jinan, Shandong Province. The assessment tool consisted of 20 multiple-choice questions evaluating core nutritional principles relevant to clinical practice.
RESULTS: The mean score achieved by the participants was 10.5±2.45 out of 20, corresponding to a borderline pass rate of 52.5%. The students’ nutritional knowledge was categorized as excellent (2.3%), good (21.7%), adequate (48.1%), and poor (27.9%). There were no statistically significant differences in knowledge scores based on age, gender, or prior clinical experience (p>0.05).
CONCLUSION: The nutritional knowledge of nursing students at this institution is inadequate, reflecting a need for enhanced nutrition education within the nursing curriculum. These findings have significant implications for strengthening the nutritional competence of future nurses in China to better address the burden of diet-related diseases.
Nursing education clinical nutrition knowledge assessment curriculum development patient counseling China
The study protocol was reviewed and approved by the Institutional Review Board of Jinan Municipal Health Vocational Education College (IRB approval no: JMIRB- 2025-047; approved 15 February 2025). All procedures complied with the Declaration of Helsinki and relevant national regulations. Participation was voluntary; written informed consent was obtained from every student, and all data were anonymized before analysis. Participation was entirely voluntary.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Fundamentals of Nursing |
| Journal Section | Clinical Research |
| Authors | |
| Publication Date | August 28, 2025 |
| Submission Date | July 9, 2025 |
| Acceptance Date | August 13, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 2 |
The articles published in this journal are licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).