ÖZ: Bu çalışma, Çoklu Zekâ Teorisi ve
eğitimdeki uygulama örnekleri ile ilgili bir kuramsal derlemedir. Yıllarca,
matematiksel ve dilsel zekâyı geliştirmek üzere gerçekleştirilmekte olan eğitim
sisteminden, sınavlarda iyi sonuçlar alamayan binlerce yaratıcı ya da farklı
çalışan zihin uzaklaştırılmıştır. Eğitime farklı bir yaklaşım getiren Çoklu
Zekâ Teorisi bu duruma çözüm olarak düşünülmektedir. Ancak teori ile ilgili
çalışmalar ve uygulamalar henüz bir genellemeye gidecek kadar yeterli değildir.
Konuyla ilgili derleme çalışmalarının artması, eğitimdeki uygulamaları
yaygınlaştırabilir. Bu çalışma, Çoklu Zekâ Kuramının uygulamaları ile ilgili
eğitimciler ve öğretmenler için kaynak olabilir ve uygulamaları artırabilir. Çalışmanın amacı Çoklu Zekâ Teorisi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya
yönelik güncel çalışmalardan bir derleme yapmaktır. Böylece teorinin eğitimdeki
uygulamaları artırılabilir. Çalışmada literatür tarama yöntemi kullanılmıştır.
Birinci bölümde, teori ilgili açıklamalar yapılmıştır. İkinci bölümde;
eğitimdeki uygulamalardan örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise
öğretmenlerin yapabilecekleri üzerinde durularak, konu tartışılmış ve öneriler
verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2018 |
Submission Date | September 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.