2020 yılının sonlarına doğru Çin’de ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını eğitim öğretim faaliyetlerini de etkilemiş, buna bağlı olarak tüm ülkede uzaktan eğitime geçilmiştir. Hızlı ve ani bir şekilde değişen eğitim öğretim anlayışı sonucunda salgının etkilerinin araştırıldığı uzaktan eğitime yönelik araştırmalar daha da önem kazanmıştır. Bu bağlamda gerçekleştirilen bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Uzaktan eğitimin öğretmen ve öğrenci üzerindeki etkileri, fen bilimleri öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlar ve sürece dair görüşlerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın araştırma grubunu eğitim öğretim faaliyetlerini uzaktan gerçekleştiren 10 fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve uzman görüşleri alınarak yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları; uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin kullandığı yöntemleri, uzaktan eğitim sürecinin avantajları, dezavantajları, karşılaştıkları sorunları çözme yöntemlerini içermektedir. Buna göre, fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime dair, eğitimde öğretme-öğrenme süreci, iletişim-etkileşim ve ölçme-değerlendirme açısından olumsuz yönelik görüşlere sahip oldukları görülmüştür.
The Covid-19 epidemic, which emerged in China at the end of 2020 and affected the whole world, also affected education and training activities, and accordingly, distance education activities were initiated in the whole country. As a result of the rapidly and suddenly changing education and training approach, distance education studies investigating the effects of the pandemic have gained more importance. In this context, the aim of this study is to reveal science teachers' views on distance education. It was aimed to reveal the effects of distance education on teachers and students, their problems and their views on the process. Case study design, which is one of the qualitative research designs, was used in the study. The study group of the research consisted of 10 science teachers who carry out educational activities remotely. While forming the study group, criterion sampling strategy, one of the purposeful sampling types, was used. The data were prepared by the researchers and collected through a semi-structured interview form, taking expert opinions. Content analysis technique was used in the analysis of the data. . The findings of the research include the methods used by science teachers in the distance education process, the advantages and disadvantages of the distance education process, and the methods of solving the problems they encounter. Accordingly, it was seen that science teachers had views about disadvantages of distance education in terms of teaching-learning process, communication-interaction and assessment-evaluation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2021 |
Submission Date | April 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.