The main purpose of this research is to examine the opinions of teacher candidates about the basic concepts in the teaching principles and methods course by the writing circle technique. The study group of the study, in which the case study design was used, consists of 52 teacher candidates studying at the Faculty of Education of Siirt University. The criterion sampling method was preferred in the determination of the study group. Attention was paid to the fact that the participants were taking the teaching principles and methods course in determining this sampling method. A semi-structured interview form developed by the researchers was applied to the participants studying at different grade levels in the study. Quotations were made from the application papers of the writing circle technique in order to support the views of the participants in the research. The data of the research, in which interview and document analysis were used, were subjected to content analysis. At the end of the research, the participants had opinions about the positive side of the writing circle technique. According to the participants, the writing circle technique enables the mistakes and deficiencies to be noticed. The writing circle technique helps information flow among individuals and makes peer assessment. As well as positive opinions, negative opinions were also reached about the application of the writing circle technique. Not being economical in terms of time, not remembering information, experiencing communication problems are some of these negative situations.
Bu araştırmanın temel amacı yazı çemberi tekniğiyle öğretmen adaylarının öğretim ilke ve yöntemleri dersindeki temel kavramlara ilişkin görüşlerini incelemektir. Durum çalışması desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu örnekleme yönteminin belirlenmesinde katılımcıların öğretim ilke ve yöntemleri dersini alıyor olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmada farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören katılımcılara araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmada katılımcı görüşlerini desteklemek amacıyla yazı çemberi tekniği uygulama kâğıtlarından alıntılar yapılmıştır. Görüşme ve doküman incelemesinin kullanıldığı araştırmanın verileri içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda katılımcıların yazı çemberi tekniğinin olumlu yönüne ilişkin görüşleri olmuştur. Katılımcılara göre yazı çemberi tekniği yanlışları ve eksikliklerin fark edilmesini sağlamaktadır. Yazı çemberi tekniği bireyler arasında bilgi akışına yardımcı olmakta ve akran değerlendirmesi yapmaktadır. Olumlu görüşler kadar yazı çemberi tekniği uygulaması konusunda olumsuz görüşlere de ulaşılmıştır. Zaman konusunda ekonomik olmaması, bilgilerin hatırlanamaması, iletişim sorunlarının yaşanması bu olumsuz durumlardan bazılarıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | September 18, 2023 |
Publication Date | October 19, 2023 |
Submission Date | May 11, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 2 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.