Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of the Secondary Education English Course Curriculum in Terms of Differences Between the Formal Program and the Implemented Program

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 1 - 17, 30.04.2025

Abstract

The aim of the study is to evaluate the secondary school English curriculum in terms of the differences between the formal curriculum and the implemented curriculum. The research was conducted with a case study design from qualitative research methods. The study group was carried out with the voluntary participation of nine secondary school English teachers working in public schools in Afyonkarahisar province. The data collection tool is a semi-structured interview form created to examine the secondary English curriculum in the focus of the views and experiences of secondary English teachers. The data obtained were analysed using the descriptive analysis method. As a result of the study, it was revealed that the formal curriculum was too heavy for the students' levels and the type of school was important in the implementation; the teachers used short videos from audio-visual materials in their lessons; they mostly used dialogue exercises in daily life; most of the teachers provided classroom interaction with games; they followed the book about the progression of the four language skills in the curriculum in relation to each other, and the students were reluctant in the speaking and writing sections of these language skills; in the measurement and evaluation dimension, teachers mostly used project evaluation.

References

  • Adıay, S. (2011). Başarı düzeyleri farklı ilköğretim 7. sınıf ortamlarının örtük programın sınıf iklimi boyutu açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya
  • Akçay, A. (2014). Yabancı Dil Olarak Rusça Öğretiminde Özgün Görsel-İşitsel Materyallerin Dinleme Becerisine Etkisi. Yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi.
  • Aksoy ve Tosun, E. (2018). Harmanlanmış öğrenme yaklaşımına dayalı olarak hazırlanan 2017 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Arı, A. (2014). Teacher opinions about evaluation of 6th grade English lesson curriculum in primary schools. Journal of Theoretical Educational Science, 7(2), 172-194.
  • Arslan ve Çelik, F. M. (2020). Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydoğan, Z. (2021). Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi programındaki sürdürülebilir gelişmeye yönelik görüşleri, yeterlik algıları ve uygulamaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bolat, Y. (2014). Öğrenci gözüyle sınıfın örtük programı. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18), 510-536. Doi:http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.763
  • Bümen, N. T., ve Yazıcılar, Ü. (2020). Öğretmenlerin öğretim programı uyarlamaları üzerine bir durum çalışması: Devlet ve özel lise farklılıkları. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 40(1), 183-224.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çankaya, P. (2015). An evaluation of the primary 3rd grade English language teaching program: Tekirdağ case (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Çelikkaya, T., Karakuş, U., ve Öztürk-Demirbaş, Ç. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 57-76.
  • Çengel, M. (2013). Sınıf ikliminin oluşması sürecinde örtük program: Meslek liseleri üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Doktora tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Demirel, Ö. (2012). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (18.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demirtaş, Z., ve Erdem, S. (2015). Beşinci sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programın bir önceki programla karşılaştırılması ve programa ilişkin öğretmen görüşleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 55-80.
  • Dinçer, A. (2016). İlkokul ikinci ve üçüncü sınıf İngilizce dersi öğretim programlarının sınıf içi uygulamalara yansımaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Drake, C., & Sherin, M. G. (2006). Practicing change: Curriculum adaptation and teacher narrative in the context of mathematics education reform. Curriculum Inquiry, 36(2), 153-187.
  • Dönmez, G. Ö. (2010). Implementation of the new eighth grade English language curriculum from the perspectives of teachers and students (Yayımlanmamış Doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Ertürk, S. (2017). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi
  • Gül, Ö. (2019). 5.sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programa ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gün, M. (2018). Türk Hava Kuvvetleri Subay ve Astsubay Yetiştirme Okulu örtük program kapsamının okul iklimi ve sınıf iklimi boyutlarıyla incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Gümüş Mattıussı, R., & Baş, B., (2020). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Olarak Kullanılan Görsel-İşitsel Materyallerin Etki Durumu. International Journal of Language Academy , vol.8, no.3, 16-29.
  • Hall, E., Chai, W., & Albrecht, J. A. (2016). A Qualitative Phenomenological Exploration of Teachers' Experience With Nutrition Education. American. Journal of Health Education, 47(3), 136-148, DOI: 10.1080/19325037.2016.1157532
  • Kambur, S. (2018). An evaluation of 5th grade intensive English language curriculum in terms of teacher opinions (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kara, K., Karakoç, B., Yıldırım, İ., ve Bay, E. (2017). Sekizinci sınıf matematik öğretiminde teori ve uygulama bağlamında “program uyumluluğunun” incelenmesi. Harran Maarif Dergisi, 2(1), 26-40.
  • Karakoyun, S. (2008). İlköğretim II. Kademe yabancı dil dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri (Adapazarı örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Koç-Akran, S., ve Koyuncu, A. (2018). Lise öğrencilerine ve öğretmenlerine göre okulun örtük programı. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(2), 73-89.
  • Kuş, D. (2009). İlköğretim programlarının, örtük programın ve okul dışı etmenlerin değerleri kazandırma etkililiğinin 8. sınıf ilköğretim öğrencilerinin ve öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Küçük, Ö. (2008). An evaluation of English language teaching program at key stage I and the opinions of teachers regarding the program (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • MEB. (2018). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim kurumları (ortaöğretim) İngilizce dersi (9.,10.,11. Ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Meral, E. (2009). Yeni (2006) ilköğretim İngilizce programını uygulayan öğretmenlerin eleştirel ve yansıtıcı düşünmeleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Ölmezer-Öztürk, E., ve Aydın, B. (2019). İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin dilde ölçme değerlendirme bilgilerinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 602-620. doi: 10.16986/HUJE.2018043465.
  • Özüdoğru, F. (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni doğrultusunda aydınlatıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Patton, M.Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. 2nd edition. Newbury Park, CA: Sage.
  • Posner, G. J. (2004). Analyzing the curriculum. Boston: McGraw-Hill.
  • Saldıray, A., ve Doğanay, A. (2017). Örtük programda toplumsal cinsiyet: Bir ilkokulun örtük programında toplumsal cinsiyete ilişkin nitel bir çalışma. Turkish Studies, 12(25), 671-704.
  • Serhatlıoğlu, B. (2012). Sosyal becerilerin kazanımı sürecinde örtük programın işlevi (Yayımlanmamış Doktora tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Sezen, Ö. (2011). A case study on the hidden curriculum of a university foreign languages preparatory school through perceptions (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şenyüksel, M. (2019). Toplumsal cinsiyet ve örtük program bağlamında öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tamo, D. (2009). The use of authentic materials in classrooms. Linguistic and Communicative Performance Journal, 2(1), 74-78.
  • Tuncel, İ. (2008). Etkileşimden kaynaklanan örtük programın duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 8(1), 41‐63.
  • Veznedaroğlu, R. L. (2007). Okulda ve sınıfta örtük program (Bir özel ilköğretim okulu örneği) (Yayımlanmamış Doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşilyurt, E., ve Kurt, İ. (2012). Değerleri kazandırmasındaki etkililik açısından resmi ve örtük program ile okul dışı etmenlerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Turkish Studies, 7(4), 3253-3272.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. bsk). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının Resmi Program İle Uygulanan Program Arasındaki Farklar Açısından Değerlendirilmesi

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 1 - 17, 30.04.2025

Abstract

Araştırmanın amacı, ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının resmi program ile uygulanan program arasındaki farklar açısından değerlendirilmesidir. Çalışma grubu, 9 ortaöğretim İngilizce öğretmeninin gönüllü katılımı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı; ortaöğretim İngilizce öğretmenlerinin görüş ve deneyimleri odağında ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programını incelemek amacıyla oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi çözümlenmiştir. Araştırma bulguları resmi programın genel özellikleri ve araştırmanın problem cümlesinden yola çıkarak 8 tema belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda; resmi programın öğrenci seviyelerine ağır geldiği ve okul türünün uygulamada önemli olduğu; öğretmenleri görsel ve işitsel materyallerden kısa videoları derslerinde kullandıkları; en fazla günlük hayattaki diyalog çalışmaları yaptırdıkları; öğretmenlerin bir çoğunun oyunlarla sınıf içi etkileşimi sağladıkları; programdaki dört dil becerisinin birbirine bağlantılı olarak ilerlemesi hakkında kitabı takip ettikleri ortaya çıkmış, ayrıca bu dil becerilerinde speaking ve writing bölümlerinde öğrencilerin isteksiz olması; ölçme ve değerlendirme boyutunda öğretmenlerin en çok proje değerlendirme yaptığı ortaya çıkmıştır.

References

  • Adıay, S. (2011). Başarı düzeyleri farklı ilköğretim 7. sınıf ortamlarının örtük programın sınıf iklimi boyutu açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya
  • Akçay, A. (2014). Yabancı Dil Olarak Rusça Öğretiminde Özgün Görsel-İşitsel Materyallerin Dinleme Becerisine Etkisi. Yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi.
  • Aksoy ve Tosun, E. (2018). Harmanlanmış öğrenme yaklaşımına dayalı olarak hazırlanan 2017 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Arı, A. (2014). Teacher opinions about evaluation of 6th grade English lesson curriculum in primary schools. Journal of Theoretical Educational Science, 7(2), 172-194.
  • Arslan ve Çelik, F. M. (2020). Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydoğan, Z. (2021). Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi programındaki sürdürülebilir gelişmeye yönelik görüşleri, yeterlik algıları ve uygulamaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bolat, Y. (2014). Öğrenci gözüyle sınıfın örtük programı. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18), 510-536. Doi:http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.763
  • Bümen, N. T., ve Yazıcılar, Ü. (2020). Öğretmenlerin öğretim programı uyarlamaları üzerine bir durum çalışması: Devlet ve özel lise farklılıkları. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 40(1), 183-224.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çankaya, P. (2015). An evaluation of the primary 3rd grade English language teaching program: Tekirdağ case (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Çelikkaya, T., Karakuş, U., ve Öztürk-Demirbaş, Ç. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 57-76.
  • Çengel, M. (2013). Sınıf ikliminin oluşması sürecinde örtük program: Meslek liseleri üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Doktora tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Demirel, Ö. (2012). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (18.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demirtaş, Z., ve Erdem, S. (2015). Beşinci sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programın bir önceki programla karşılaştırılması ve programa ilişkin öğretmen görüşleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 55-80.
  • Dinçer, A. (2016). İlkokul ikinci ve üçüncü sınıf İngilizce dersi öğretim programlarının sınıf içi uygulamalara yansımaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Drake, C., & Sherin, M. G. (2006). Practicing change: Curriculum adaptation and teacher narrative in the context of mathematics education reform. Curriculum Inquiry, 36(2), 153-187.
  • Dönmez, G. Ö. (2010). Implementation of the new eighth grade English language curriculum from the perspectives of teachers and students (Yayımlanmamış Doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Ertürk, S. (2017). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi
  • Gül, Ö. (2019). 5.sınıf İngilizce dersi öğretim programı: Güncellenen programa ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gün, M. (2018). Türk Hava Kuvvetleri Subay ve Astsubay Yetiştirme Okulu örtük program kapsamının okul iklimi ve sınıf iklimi boyutlarıyla incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Gümüş Mattıussı, R., & Baş, B., (2020). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Olarak Kullanılan Görsel-İşitsel Materyallerin Etki Durumu. International Journal of Language Academy , vol.8, no.3, 16-29.
  • Hall, E., Chai, W., & Albrecht, J. A. (2016). A Qualitative Phenomenological Exploration of Teachers' Experience With Nutrition Education. American. Journal of Health Education, 47(3), 136-148, DOI: 10.1080/19325037.2016.1157532
  • Kambur, S. (2018). An evaluation of 5th grade intensive English language curriculum in terms of teacher opinions (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kara, K., Karakoç, B., Yıldırım, İ., ve Bay, E. (2017). Sekizinci sınıf matematik öğretiminde teori ve uygulama bağlamında “program uyumluluğunun” incelenmesi. Harran Maarif Dergisi, 2(1), 26-40.
  • Karakoyun, S. (2008). İlköğretim II. Kademe yabancı dil dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri (Adapazarı örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Koç-Akran, S., ve Koyuncu, A. (2018). Lise öğrencilerine ve öğretmenlerine göre okulun örtük programı. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(2), 73-89.
  • Kuş, D. (2009). İlköğretim programlarının, örtük programın ve okul dışı etmenlerin değerleri kazandırma etkililiğinin 8. sınıf ilköğretim öğrencilerinin ve öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Küçük, Ö. (2008). An evaluation of English language teaching program at key stage I and the opinions of teachers regarding the program (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • MEB. (2018). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ilköğretim kurumları (ortaöğretim) İngilizce dersi (9.,10.,11. Ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Meral, E. (2009). Yeni (2006) ilköğretim İngilizce programını uygulayan öğretmenlerin eleştirel ve yansıtıcı düşünmeleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Ölmezer-Öztürk, E., ve Aydın, B. (2019). İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin dilde ölçme değerlendirme bilgilerinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 602-620. doi: 10.16986/HUJE.2018043465.
  • Özüdoğru, F. (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni doğrultusunda aydınlatıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Patton, M.Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. 2nd edition. Newbury Park, CA: Sage.
  • Posner, G. J. (2004). Analyzing the curriculum. Boston: McGraw-Hill.
  • Saldıray, A., ve Doğanay, A. (2017). Örtük programda toplumsal cinsiyet: Bir ilkokulun örtük programında toplumsal cinsiyete ilişkin nitel bir çalışma. Turkish Studies, 12(25), 671-704.
  • Serhatlıoğlu, B. (2012). Sosyal becerilerin kazanımı sürecinde örtük programın işlevi (Yayımlanmamış Doktora tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Sezen, Ö. (2011). A case study on the hidden curriculum of a university foreign languages preparatory school through perceptions (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şenyüksel, M. (2019). Toplumsal cinsiyet ve örtük program bağlamında öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tamo, D. (2009). The use of authentic materials in classrooms. Linguistic and Communicative Performance Journal, 2(1), 74-78.
  • Tuncel, İ. (2008). Etkileşimden kaynaklanan örtük programın duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 8(1), 41‐63.
  • Veznedaroğlu, R. L. (2007). Okulda ve sınıfta örtük program (Bir özel ilköğretim okulu örneği) (Yayımlanmamış Doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşilyurt, E., ve Kurt, İ. (2012). Değerleri kazandırmasındaki etkililik açısından resmi ve örtük program ile okul dışı etmenlerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Turkish Studies, 7(4), 3253-3272.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. bsk). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Curriculum Evaluation in Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Umut Döndü Acar 0000-0002-0481-973X

Gürbüz Ocak 0000-0001-8568-0364

Publication Date April 30, 2025
Submission Date October 3, 2024
Acceptance Date December 10, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Acar, U. D., & Ocak, G. (2025). Evaluation of the Secondary Education English Course Curriculum in Terms of Differences Between the Formal Program and the Implemented Program. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 1-17.

Academia Journal of Educational Research

88x31.png
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.