Bu çalışmanın temel amacı devletin koruma bakım türlerinden birisi olan çocuk evlerinde bakım personellerinin değer aktarımında çocuklar üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla yapılan bir durum (örnek olay) çalışmasıdır. Durum çalışması, bir olayın araştırmaya uygun gelebilecek bir yöntemle ayrıntılı bir
biçimde incelenmesidir. Koruma bakım türlerinden birisi olan çocuk evlerinde,
çocukların bakımlarından sorumlu olan bakım personelleri bulunmaktadır. Her
bir çocuk evinde vardiya usulü çalışan üç bakım personeli bulunmaktadır. Çocuk evlerinde kalan çocuklara değer aktarımında bakım personellerinin belirgin
bir etkisi vardır. Araştırmanın durumu değerlerin aktarımı olgusu çevresinde ele
alınmaktadır. Durumu sınırlandıran ise araştırmanın, çocuk evlerindeki bakım
personelinin koruma bakım altındaki çocuklara değer aktarımındaki etkisine
odaklanmasıdır. Bu odak kapsamında araştırmanın çalışma grubu, çocuk evlerinde kalan 7 – 12 yaş arasındaki çocuklar ve sözü edilen bu evlerde çalışan ve çocukların bakım ve gelişiminden sorumlu olan bakım personellerinden oluşmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubunu 16 bakım personeli ve 24 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın analizi nitel araştırmalarda kullanılan betimsel analiz
yöntemiyle yapılmıştır. Değerin ne olduğu ve nasıl oluştuğu kavramsal olarak ortaya konulduktan sonra bakım personelleri ile yapılan görüşmeler sonucunda bakım
personellerinin değer algısı ve değer aktarımındaki rolü incelenmiştir. Araştırmanın tartışma ve sonucuna göre değer aktarımı konusunda bakım personellerinin
belirgin bir etkisi olduğu ancak gerek bakım personelleri arasında gerekse kurum
içerisinde ortak bir yaklaşımın olmadığı yönündedir.
Anahtar Sözcükler : Değerler, Değerler Aktarımı, Çocuk Evleri ve Bakım
Personeli.
Abstract:
The main aim of this study is a case (case study) aimed at revealing the effects
of care personnel on value transfer to children in Children Care Homes, which is
one of the protection and care types of the state. Case study is a detailed examination of an event in a way that might be appropriate for the investigation. Children’s
homes, which are one of the conservation care types, have maintenance staff who
are responsible for the care of children. Each child has three care staff working in
the home. There is a significant effect of the caregivers in the transfer of value to
children staying in children’s homes. The state of the research is dealt with in the
context of the transfer of values. The study group of the research is children care
personnel responsible for the care of the children in the Children Care Homes in
Ankara. Our study was a qualitative study and total semi-structured interviews
were done with 16 care personnel within the scope of this study. The study is care
personnel responsible for the care of the children in the school aged between 7
and 12. In this context the working group of the study comprises 16 care staff and
24 children. The analysis of the research was made by descriptive analysis method
used in qualitative researches. After discussing what the value is and how it occurs conceptually, the role of the maintenance staff in value perception and value
transfer has been examined as a result of interviews with the maintenance staff.
According to the discussion and conclusion of the research, care personnel have a
significant influence on value transfer to children, but there is not a common approach neither among the care personnel nor at the institution.
Keywords: Values, Values Transfer, Children Care Homes and Care Personnel.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 20 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 20 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.