Değerler, bir toplumun millî ve manevi kaynaklarına dayanan öz mirastır. Öğrencilerin, değişimin getireceği bireysel ve toplumsal belirsizliklerle baş edebilmeleri için bilgi ve becerilerle birlikte bazı değerlerle de donatılmaları bir zorunluluktur. Bu nedenle bilgi ve beceriler yanında değerler de öğretim programlarında yer almaktadır. Değerler, tarihimiz açısından temel oluşturduğu gibi, en çok ilgili olduğu program ve ders itibarıyla Tarih dersi öğretim programlarında ve kitaplarında yer alması bir gerekliliktir.
Anahtar sözcükler: Değerler, Tarih, Öğretim Programları, Ders Kitapları.
Abstract: Values are self-inheritance based on the national and spiritual resources of a society. It is necessary that the students are equipped with some values along with knowledge and skills so that they can cope with the individual and societal uncertainties that change brings. For this reason, besides knowledge and skills, values are also included in curricula. As it is the basis for our history, it is a necessary that values are included in the history curricula and coursebooks as they are most relevant with history program.
Keywords: Values, History, Curricula, Course Books
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 21 [tr] |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 21 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.