Voctional schools are a crucial step of technical vocational education, that these have very important role on traning intermadiate staff who is needed by the
business world. Have been giving education in voctional schools, fulfill the needs
should be covered by a curriculum. Laboratories; to be able to practice in vocational
schools is inadequate or absent. Doing traning in workplace is important in terms of acquiring professional qualification and skill for students. Because of this,
university and industry collaboration protocols, signed between voctional schools
and industry; provide students tranning opportunity giving by proffessional staff.
Students are taken theoretical courses, practical learning opportunities by finding
the scope of this training will have the opportunity to develop themselves. Students
are involved in practical training program in the workplace after graduation employment possibilities are also increasing.
In this study, an example is going to be demonstrated that it is a university-industury collaboration protocol signed between Abant İzzet Baysal University, Yeniçağa Yaşar Çelik Vocational Scholl and Bolu Cement A.Ş. and a survey will be
conducted for the last term of protocol. Survey results will be interpreted and evaluated. By the means of this survey, we will try to recieve opinion about student’s
expectations, working styles and what can be done in the next years.
University-Industry Collaboration Vocational and Technical Education Yeniçağa
Mesleki ve teknik eğitimin önemli bir basamağı olan meslek yüksekokulları, iş
dünyasının ihtiyaç duyduğu ara elemanın yetişmesi noktasında önemli bir yere sahiptir. Meslek yüksekokullarında uygulanan eğitimin, bu ihtiyaçları giderecek bir
eğitim ve öğretim programını kapsaması gerekmektedir. Meslek yüksekokullarında uygulama yapabilecek laboratuarlar yetersiz veya hiç bulunmamaktadır. Ayrıca
okulların dışında iş yerinde yapılacak olan eğitimlerde öğrencilerin mesleki yeterliliklerini ve becerilerini kazanmaları açısından önemlidir. Bu pratik eğitimlere
zorunlu stajlar ile katkı sağlanmaya çalışılsa da gerekli bilgi ve pratiğin ne derece
verildiği noktasında kısıtlı kalmaktadır. Bundan dolayı, meslek yüksekokulları ile
sanayi arasında yapılacak olan Üniversite Sanayi iş birliği protokolleri öğrencilere
hem konusunda uzman çalışanlar tarafından derslerin verilmesini, hem de iş yeri
pratiğinin yapılabilmesini sağlamaktadır. Öğrenciler teorik olarak gördükleri dersi, bu eğitim kapsamında uygulamalı olarak öğrenme fırsatı bularak kendilerini
geliştirme fırsatı bulacaktır. İşyerinde uygulamalı eğitim programına dahil olan
öğrencilerin mezuniyet sonrasında istihdam edilme ihtimalleri de artmaktadır.
Bu çalışmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yeniçağa Yaşar Çelik Meslek
Yüksekokulu ile Bolu Çimento Sanayii A.Ş. arasında imzalanan üniversite-sanayi
işbirliği protokolü örnek uygulama olarak anlatılacak ve çalışmanın geçen döneme yönelik anket çalışması yapılacaktır. Anket sonuçları yorumlanarak değerlendirilecektir. Bu anketle öğrencilerin programdan beklentileri, çalışma şekilleri ve
gelecek yıllarda yapılabilecekler için yol gösterici görüşler alınmaya çalışılacaktır.
Üniversite-sanayi işbirliği Mesleki ve Teknik Eğitim Yeniçağa
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 8 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 8 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.