Bu çalışmanın amacı, felsefe dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine
göre değerlendirmektir. Çalışmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır.
Araştırmada, Isparta ilinde 2013-2014 öğretim yılında resmi ve özel ortaöğretim kurumlarında görev yapan felsefe öğretmenleriyle görüşme yapılarak, öğretmenlere programın öğelerine yönelik hazırlanan anketler uygulanmıştır. Görüşmelerde elde edilen verilerin değerlendirilmesinde yüzde oranlarından, anketlerin
çözümlenmesinde ise SPSS programından yararlanılmıştır.
Sonuç olarak; Isparta ilinde ortaöğretim kurumlarındaki atmış sekiz felsefe
öğretmeninin tamamına ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin anketlere verdikleri cevaplar ile görüşme formlarından elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Felsefe öğretmenlerinin öğretim programı ile ilgili düşüncelerinde,
kıdemlerine ve fakültelerine göre farklılık görülmüştür. Öğretmenlerin öğretim
programının öğelerine yönelik hazırlanan anketlere verdikleri cevaplardan, düşüncelerinde görüş birliği içerisinde olmadıkları, kararsız kaldıkları tespit edilmiştir
The aim of this study is evaluating philosophy curriculum according to the teacher’ opinions. In this study, descriptive study model was used by the researcher.In this research, philosophy teachers working in public and private secondary education schools in the province of Isparta for the academic year 2013-2014 were interviewed with and the questionnaires prepared according to the characteristics of the program were applied to this philosophy teachers. Percentage rates were used in the evaluation of the data obtained in interviews and the SPSS program was used in the analyzing of the questionnaires . As a result, all the sixty eight philosophy teachers working in the secondary education institutions in the province of Isparta have been reached. The responses to the questionnaires of the teachers who participated in the survey were evaulated with the results obtained from interview forms. Philosophy teachers’ ideas about the curriculum have been varied according to seniority and faculty. By the answers from the teachers on the surveys prepared for the elements of the curriculum, It was determined that there was no consensus on teachers’ ideas as well as they are on unstable level
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2015 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 9 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.