Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim 11. Sınıf Felsefe Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi “Isparta Örneği”

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 9, 103 - 116, 10.09.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, felsefe dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine
göre değerlendirmektir. Çalışmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır.
Araştırmada, Isparta ilinde 2013-2014 öğretim yılında resmi ve özel ortaöğretim kurumlarında görev yapan felsefe öğretmenleriyle görüşme yapılarak, öğretmenlere programın öğelerine yönelik hazırlanan anketler uygulanmıştır. Görüşmelerde elde edilen verilerin değerlendirilmesinde yüzde oranlarından, anketlerin
çözümlenmesinde ise SPSS programından yararlanılmıştır.
Sonuç olarak; Isparta ilinde ortaöğretim kurumlarındaki atmış sekiz felsefe
öğretmeninin tamamına ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin anketlere verdikleri cevaplar ile görüşme formlarından elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Felsefe öğretmenlerinin öğretim programı ile ilgili düşüncelerinde,
kıdemlerine ve fakültelerine göre farklılık görülmüştür. Öğretmenlerin öğretim
programının öğelerine yönelik hazırlanan anketlere verdikleri cevaplardan, düşüncelerinde görüş birliği içerisinde olmadıkları, kararsız kaldıkları tespit edilmiştir

Kaynakça

  • AKYÜZ, Yahya, (2012), Türk Eğitim Tarihi M.Ö.1000-M.S.2012, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • ARSLAN, Mehmet, (2007), “Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Fakültesi Dergisi, c.XL, s:1. (http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/152/1103.pdf. İndirme Tarihi: 10/07/2014.)
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S. ve C. ÇİVİ, (1999), Genel Öğretim Metotları, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • CAN, Abdullah, (2013), SPSS Nicel Veri Analizi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • CİCİOĞLU, Hasan, (1982), Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim (Tarihi Gelişimi), Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Yayınları.
  • DEMİRCİOĞLU, A. ve E. Z. DUMAN, (2013), “1935 ve 2009 Felsefe Öğretim Programlarına Göre Yazılmış Ders Kitaplarındaki Çeşitli Felsefe Kavramlarının Karşılaştırılması”, Eğitim ve Öğretim Araş- tırmaları Dergisi, c.II, s:2. (http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/31._aytekin_demircioglu_ek- rem_ziya_duman.pdf.İndirme Tarihi: 10/07/2014.)
  • DEMİREL, Özcan, (2012), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • MEB (26 Eylül 1949), Tebliğler Dergisi, c.XII, s:557.
  • MEB (27 Eylül 1976), Tebliğler Dergisi, c.XXXIX, s:1900.
  • MEB (16 Ekim 1978), Tebliğler Dergisi, c.XLI, s:2003.
  • MEGSB (23 Eylül 1985), Tebliğler Dergisi, c:XLVIII, s:2196.
  • MEB (12 Ekim 1992), Tebliğler Dergisi, c.LC, s:2368.
  • MEB (Eylül 1998), Tebliğler Dergisi, c.LXI, s:2492.
  • MEB (Eylül 2009), Tebliğler Dergisi, c.LXXII, s:2624.
  • MEB (2009), Felsefe Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB (2010), Türk Milli Eğitim Sistemi İçerisinde Ortaöğretim Kademesi, Ankara: Teftiş Kurulu Baş- kanlığı.
  • MEB (Nisan 2013), Tebliğler Dergisi, c.LXXVI, s:2667.
  • MEB (Temmuz 2013), Tebliğler Dergisi, c.LXXVI, s:2670.
  • MEB (Ocak Ek-2 2014), Tebliğler Dergisi, c.LXXVII, s:2676.
  • Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı Lise Programı, (1938), İstanbul: Devlet Basımevi.
  • YÜCEL, Hasan Ali, (1994), Türkiye’de Ortaöğretim, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.

Evaluation On Opinion Of The Teachers About Programme On Philosphy Courses At 11. Grade In Secondary Education “Isparta Example”

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 9, 103 - 116, 10.09.2015

Öz

The aim of this study is evaluating philosophy curriculum according to the teacher’ opinions. In this study, descriptive study model was used by the researcher.In this research, philosophy teachers working in public and private secondary education schools in the province of Isparta for the academic year 2013-2014 were interviewed with and the questionnaires prepared according to the characteristics of the program were applied to this philosophy teachers. Percentage rates were used in the evaluation of the data obtained in interviews and the SPSS program was used in the analyzing of the questionnaires . As a result, all the sixty eight philosophy teachers working in the secondary education institutions in the province of Isparta have been reached. The responses to the questionnaires of the teachers who participated in the survey were evaulated with the results obtained from interview forms. Philosophy teachers’ ideas about the curriculum have been varied according to seniority and faculty. By the answers from the teachers on the surveys prepared for the elements of the curriculum, It was determined that there was no consensus on teachers’ ideas as well as they are on unstable level

Kaynakça

  • AKYÜZ, Yahya, (2012), Türk Eğitim Tarihi M.Ö.1000-M.S.2012, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • ARSLAN, Mehmet, (2007), “Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Fakültesi Dergisi, c.XL, s:1. (http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/152/1103.pdf. İndirme Tarihi: 10/07/2014.)
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S. ve C. ÇİVİ, (1999), Genel Öğretim Metotları, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • CAN, Abdullah, (2013), SPSS Nicel Veri Analizi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • CİCİOĞLU, Hasan, (1982), Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim (Tarihi Gelişimi), Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Yayınları.
  • DEMİRCİOĞLU, A. ve E. Z. DUMAN, (2013), “1935 ve 2009 Felsefe Öğretim Programlarına Göre Yazılmış Ders Kitaplarındaki Çeşitli Felsefe Kavramlarının Karşılaştırılması”, Eğitim ve Öğretim Araş- tırmaları Dergisi, c.II, s:2. (http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/31._aytekin_demircioglu_ek- rem_ziya_duman.pdf.İndirme Tarihi: 10/07/2014.)
  • DEMİREL, Özcan, (2012), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • MEB (26 Eylül 1949), Tebliğler Dergisi, c.XII, s:557.
  • MEB (27 Eylül 1976), Tebliğler Dergisi, c.XXXIX, s:1900.
  • MEB (16 Ekim 1978), Tebliğler Dergisi, c.XLI, s:2003.
  • MEGSB (23 Eylül 1985), Tebliğler Dergisi, c:XLVIII, s:2196.
  • MEB (12 Ekim 1992), Tebliğler Dergisi, c.LC, s:2368.
  • MEB (Eylül 1998), Tebliğler Dergisi, c.LXI, s:2492.
  • MEB (Eylül 2009), Tebliğler Dergisi, c.LXXII, s:2624.
  • MEB (2009), Felsefe Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB (2010), Türk Milli Eğitim Sistemi İçerisinde Ortaöğretim Kademesi, Ankara: Teftiş Kurulu Baş- kanlığı.
  • MEB (Nisan 2013), Tebliğler Dergisi, c.LXXVI, s:2667.
  • MEB (Temmuz 2013), Tebliğler Dergisi, c.LXXVI, s:2670.
  • MEB (Ocak Ek-2 2014), Tebliğler Dergisi, c.LXXVII, s:2676.
  • Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı Lise Programı, (1938), İstanbul: Devlet Basımevi.
  • YÜCEL, Hasan Ali, (1994), Türkiye’de Ortaöğretim, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sayı
Yazarlar

Ayşe Oktay

Önder Şakar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Oktay, A., & Şakar, Ö. (2015). Ortaöğretim 11. Sınıf Felsefe Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi “Isparta Örneği”. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 3(9), 103-116.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.