Bu çalışma üniversite öğrencilerinin romantik ilişki inançları ile romantik kıskançlıkları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Romantik ilişki inançları, bir ilişkiye yönelik belirli idealleri oluşturan algı ve beklentiler olarak tanımlanmaktadır. Bireylerin romantik ilişkilerinde deneyimledikleri duygusal incinmelerin çoğunlukla rasyonel olmayan ilişki inançlarının sonucu olduğu düşünülmektedir. Özellikle romantik ilişki sorunlarına yönelik destek almak için üniversite Psikolojik Danışma Rehberlik merkezlerine başvuran öğrencilerin, romantik ilişkilere yönelik çatışma, kıskançlık, yalnızlık, problem çözme ve özgüven gibi konularda yaşanan sorunları dile getirdikleri gözlemlenmektedir. Bu durumlar, çoğunlukla romantik ilişkilere yönelik abartılı beklentilerin ya da gerçekçi olmayan inançların bir ürünü olabilmektedir. Kıskançlık yakın ilişkilerde en güçlü, yaygın ve yıpratıcı duygulardan biri olarak değerlendirilmektedir. Kıskançlık, önemsenen bir ilişkinin yitirilmesine ya da bozulmasına yol açabilecek bir tehlikenin algılanması sonucunda verilen karmaşık bir tepkidir. Bu araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan ve halihazırda devam eden bir romantik ilişkisi olan 250 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışma için araştırma grubunun oluşturulmasında ulaşılabilir örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma için veri toplamak amacıyla; Kişisel Bilgi Formu, Romantik İlişki İnançları Ölçeği (Küçükarslan ve Gizir, 2013) ve Romantik Kıskançlık Ölçeği (Demirtaş, 2004) kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda üniversite öğrencilerinin akılcı olmayan romantik ilişki inançlarının romantik kıskançlıkları ile ilişkili olduğu bulgusu edilmiştir. Bulgular, alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 29 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 29 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.