Dil öğretiminin tarihi muammadan ibrettir, bir kişi dil öğrenmek istediği zaman
hedef dil ile ilgili bütün kural ve detayları bilmelidir Özellikle dilbilgisi açısından oldukça önemlidir. Bu bağlamda Türkçe öğrenmek isteyen bireylerin hanği seviyede oldukların bilmek eğitim açısından oldukça önemli ve elzemdir. Kişilerin seviyesinin
tespiti dil eğitim öğretiminde bireye dili öğrenmede oldukça yardımcı olup sorunlarının da hızlıca çözümlenmesine yardımcı olmaktadır. 15. yüzyıldan 20 yüzyıla kadar
Ortadoğu topraklarında hüküm süren Osmanlı imparatorluğu eğitim tarihi açısından
oldukça önem taşımaktadır. Toplum dili ile ana dil arasında olan çocuklar, farklı yeteneklere sahip olurlarken ilkokul çağında istenilen düşünme düzeyine ulaşamazlar;
fakat bu durumdaki çocukların ana dili seviyesi ilköğretime başlama çağında daha
yüksektir. Bu çalışma Ortadoğu topraklarının bir kısmını içine alan Irak bölgesini
içermektedir. Irak’ta yaşayan iki dilli Türkçe dersi öğretmenlerinin öğrenciler hakkında görüşlerini kapsamakta olup, öğrencilerin Türkçe öğrenirken genellikle karşılaştıkları zorlukları ve çektikleri sıkıntıları göz önüne çıkarmakla yükümlüdür. Bu
çalışma Kerkük etrafında bulunan köyler ve Kerkük kent merkezini içine alan bölgede
hazırlanmıştır. Ayrıca çalışma Kerkük’teki şümul okullarda Türkçe ders öğretmenliği
yapan ve öğrenciler hakkındaki görüşlerle sınırlıdır. Araştırmanın evrenini Kerkük
kent merkezi ve Kerkük etrafında bulunan okullar oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde cinsiyet, yaş, doğum yeri gibi herhangi bir değişken veri açısından bir
ölçüt belirlenmemiş olup örneklemde öğretmenler araştırma sürecine dahil edilmiştir.
Araştırma kapsamında öğretmenlerden öğrenciler hakkında geliştirilen ankete cevap
vermeleri istenmiştir. ilk bölüm öğretmenlerin cinsiyet, yaş, diploma seviyesi, mezun
olduğu üniversite ve dil gibi bilgilerden oluşmakta olup. İkinci bölümde ise Türkçe
ders öğretmelerinden öğrenciler hakkındaki görüşleri istenmiştir. Ankete verilen cevaplar incelenmiş Araştırma kapsamında elde edilen verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz yöntemlerinden (yüzde, frekans) yararlanılmıştır. istatistiksel analizlerin
yapılmasında sosyal bilimlerde sıklıkla kullanılan bir paket programdan (SPSS 21.0
programı) yararlanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı31 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 31 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.