Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik araçlar aracılığı ile
erişim sağladıkları interneti, doğru süre ve amacına yönelik olmayan kullanımlarını
ifade eden problemli internet kullanım davranışlarını, kendi öğrenme davranışlarını düzenleyebilme sürecine dayanan öz-yönetimli öğrenme becerileri çerçevesinde
incelemektir. Yöntem olarak bir durumun betimlenmesi ve farklı yönleri ile ortaya
koyulmasına yönelik olan tarama deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Ana
Bilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmanın verilerinin toplanmasında, “Lisans Öğrencileri için Problemli İnternet Kullanım
Davranışları Ölçeği” ve “Öz-Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği” ile toplanmıştır.
Elde edilen veriler uygun istatistiksel yöntemler ile analiz edilerek sonuçlar yorumlanmıştır. Buna göre araştırma sonuçları incelendiğinde, ilk olarak sınıf öğretmeni
adaylarının problemli internet kullanım davranışları incelenmiş ve problemli internet
kullanım davranışlarına yönelik ortalama puanın, ölçeğin orta puanının altında olduğu tespit edilmiştir. İkinci olarak öz-yönetimli öğrenme ortalama puanları incelendiğinde ise, öz-yönetimli öğrenme puanlarının, ölçek orta puanının üzerinde olduğu görülmüştür. Sonrasında sınıf öğretmeni adaylarının problemli internet kullanımı
davranışları ve öz-yönetimli öğrenme becerileri, sınıf düzeyi açısından incelendiğinde, anlamlı düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir. Son olarak sınıf öğretmeni adaylarının
problemli internet kullanımı davranışları ile öz-yönetimli öğrenme becerileri arasında
ilişki incelendiğinde de ikisi arasında negatif yönlü, düşük düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular yorumlanarak çalışma sonunda elde edilen sonuçlar
doğrultusunda öneriler sunulmuştur.
Sınıf Öğretmeni Adayı Problemli İnternet Kullanımı Davranışı Öz-Yönetimli Öğrenme Becerisi Sınıf Öğretmeni Adayı, Problemli İnternet Kullanımı Davranışı, Öz-Yönetimli Öğrenme Becerisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 32 |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2022 |
Submission Date | July 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 32 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.