Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin, cinsiyet,
yaş, medeni durum, mesleki kıdem, en son mezun olunan fakülte ve bölüm, çalışılan
okul türü, okuldaki konumu, öğrenim durumları ve okulun imkanlarını yeterli görme değişkenleri açısından anlamlı düzeyde fark gösterip göstermediği incelenmiştir.
Bu araştırmada tarama modeline dayalı nicel bir araştırmadır. Ankara il merkezinde görev yapan toplam 115 okul öncesi öğretmeni çalışma grubunu oluşturmuştur.
Araştırmada veriler, Minnesota İş Doyum Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan, öğretmenlerin kişisel özelliklerine, çalışma ortamlarına ilişkin sorulardan oluşan kişisel bilgi formu ile elde edilmiştir. SPSS 26 istatistik programı ile araştırmanın
veri analizleri yapılmıştır. Araştırmanın tanımlayıcı bulguları yüzde oranı, sayısal
veri, en az ve en fazla değerler, ortalama, standart sapma, medyan ve çeyrekler açıklığı
değerleri olarak verilmiştir Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi öğretmenlerin iş
doyum düzeylerinin yaşlarına, mesleki kıdemlerine, medeni durumlarına, öğrenim durumlarına, en son mezun olunan fakülte ve bölümlere ve çalışılan kurum türüne
göre değişmediği saptanmıştır. Bununla birlikte erkek öğretmenlerin dışsal iş doyum
düzeylerinin, kadınlara göre yüksek olduğu ve okul imkanlarını yeterli gören öğretmenlerin içsel, dışsal ve genel iş doyum düzeylerinin, okulun imkanlarını yeterli görmeyen öğretmenlere göre daha yüksek olduğu; okul yöneticisi konumda çalışanların,
öğretmen olarak çalışanlara göre dışsal tatmin ve genel tatmin düzeylerinin daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 34 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 34 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.