Kuruluşlarda başarının ve kalitenin sağlanarak devam ettirilmesinde çalışanların
bilgi düzeylerinin ve yeterliliklerinin dönemin gerekliliğine uygun olarak geliştirilmesi, güncellenmesi gereklidir. Bir kurum çalışanında bunu sağlamanın en doğru ve
kolay yolu hizmet içi eğitim planlanmasıyla birlikte gerçekleştirilmesidir.
Çalışmanın amacı; Öğretmenlerin hizmet içi eğitim ve seminer tercihlerini ortaya çıkarmak, nedenselliğine yönelik yorum yapmaktır. Çalışmada 2022 yılı Haziran
ayında öğretmenlerin uzaktan eğitimle gerçekleştirilen hizmet içi eğitimlerinde; eğitimin, eğitim süresinin, cinsiyetin, kıdem yılının tercihler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Sosyal medya üzerinde hizmet içi eğitim tercih bilgilerini paylaşan 196 öğretmenin tercihleri değerlendirilmiştir. Öğretmenler birden fazla eğitime katılabildikleri
için toplam 379 eğitim katılımcısı, tercih, cinsiyet, kıdem yılı, eğitim süresi bakımından incelenmiştir. En çok tercih edilen eğitimlerin “Öğretmen Olmak”, “Zor Durumların Yönetimi, Mesleki Doyum, Bilgelik Psikolojisi, Bilimsel Liderlik, Değişen Dünya
ve Eğitimi”, “Merhamet ve Yavaşlamak Semineri” olduğu tespit edilmiştir. Uzaktan
hizmet içi eğitimlerde eğitim süresinin tercih üzerinde etkisi olduğu, eğitim süresi
kısa olan eğitimlerin en çok tercih edilen eğitimler olduğu görülmüştür. Cinsiyetin, “Sosyal Medya Kullanımı ve İletişimi Semineri”, “Kendilik Cesareti Semineri”, “Neuro Linguistic Programming (NLP)’ye Giriş Semineri”, “Merhamet ve Yavaşlamak Semineri” eğitimleri üzerinde tercih yönünden etkili olduğu görülmüştür.
Kıdem yılının, “Hizmet İçi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Uzman Öğretmenlik ve Başöğretmenlik Süreci Semineri”, Zor Durumların Yönetimi, Mesleki Doyum, Bilgelik
Psikolojisi, Bilimsel Liderlik, Değişen Dünya ve Eğitimi Semineri”, “Öğretmen Olmak
Semineri”, “Merhamet ve Yavaşlamak Semineri” eğitimleri üzerinde tercih yönünden
etkili olduğu görülmüştür.
Eğitim konuları belirlenirken öğretmenlerin mesleki eksiklikleri ve beklentileri
dikkate alınması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 34 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 34 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.