Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Dünyasi Eğitim Birliğine Yönetişimsel Bir Katkı Örneği Olarak Uluslararasi Avrasya Eğitim Sendikalar Birliği

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 36, 809 - 830, 08.01.2024

Öz

Neo-liberalizm ile dünyada başlayan yeni yönetim anlayışı(yönetişim) beraberinde daha demokratik bir yönetim tarzının benimsenmesini getirmiştir. Küresel politikaların benimsenmesi ile birlikte bireye verilen değer artmış devletin yönetimi konusunda aktif katılım ilkesi benimsenen değerlerden birisi olmuştur. Bu konuda devletlerin dışa dönük olarak şeffaf olmasının yanı sıra içe dönük olarak da devletin sivil toplum örgütlerine yönelik katı tutumu ve güvensizlik sorununun çözümü ile bunların yönetime aktif olarak katılımı gerçekleştirilmeye başlanmıştır. Sivil toplum örgütleri sayesinde bireyler artık kendini daha iyi ifade edebilme, sosyal sorumluluk alabilme, bilinçli ve ilgili vatandaşlar haline dönüşme şansını elde etmiş ve bu sayede “biz” deme cesaretini daha fazla göstermeye başlamıştır. İşte bu biz olma duygusunun daha çok gelişmesi ile birlikte Türk Dünyası’nda eğitim konusunda birliğin sağlanması, eğitim hususundaki sorunlar karşısında birlikte mücadele edilmesi için 2006 yılında Ankara merkezli olarak; Türkiye Eğitim Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası (Türk Eğitim-Sen), Azerbaycan Tahsil İşçileri Azad Hemkarlar İttifakı, Kazakistan İlim ve Eğitim Çalışanları Sendikası, Kırgızistan İlim ve Eğitim Çalışanları Sendikası yöneticilerinin kararı ile Uluslararası Avrasya Eğitimciler Birliği Sendikası(UAESB) kurulmuştur. Kuruluş, kurulduğu günden beri üye sayısını artırarak her yıl bir üye devlette Türk Dünyası’ndaki eğitim konuları başta olmak üzere bir çok sorun hakkında toplantılar düzenlemekte ve sonuç bildirgesi yayınlamaktadır. Ancak kuruluşun yapmış olduğu çalışmaların Türkiye ve diğer üye devletlerde etkileri nasıldır? Türk Dünyası’na katkıları nelerdir? Bu çalışmada UAESB’nin uluslararası bir sivil toplum kuruluşu olarak yönetişim bağlamında Türk Dünyası’ndaki eğitim konusunda yapmış olduğu çalışmalardan bahsedilerek, kuruluşun Türk Dünyası’ndaki eğitim ve diğer alanlarda etkilerinin neler olduğu üzerinde durulacaktır.

Kaynakça

  • Camdessus, M. (1997). Good Governance. Washington, DC: IMF.
  • Communities, C. o. (2001). European Governance A White Paper. Brussels: Europen Commission.
  • Conable, B. B. (1989). Sub-Saharan Afrita From Crisis to Sustainable Growth. Washington D.C.: World Bank.
  • DAC, O. (1993). Orientations on Participatory Development and Good Governance. Paris: OECD.
  • Genugten, M. v. (2010). Comparing Impacts of Modes of Governance . P. L. Verhoest içinde, Governance of Public Sector Organizations (s. 177). Hampshire: PALGRAVE MACMILLAN.
  • Owens, J. (2015). Promoting Good Tax-Governance in Third-Countries: The Role of The EU. Brussels : European Parliament's Committee on Economic and Financial Affairs (ECON) .
  • Preston, L. T. (1992). Governance and Development. Washington, D.C.: World Bank.
  • Sheng, M. Y. (Anonim). What is Good Governance? Bangkok: UNESCAP.
  • UAESEB. (2023, 05 08). USESEB. UAESEB: https://uaeseb.com/kurumsal/ adresinden alındı
  • Walsh, K. (1995). Public Services and Market Mechanisms: Competition, Contracting and the New Public Management. London: Macmillan.

International Eurasian Education Trade Unions as an Example of Governance Contribution to Turkish World Educational Union

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 36, 809 - 830, 08.01.2024

Öz

The new management approach (governance) that started in the world with neo-liberalism brought with it the adoption of a more democratic management style. With the adoption of global policies, the value given to the individual has increased, and the principle of active participation in the management of the state has been one of the values adopted. In this regard, in addition to the external transparency of the states, the inward attitude of the state towards non-governmental organizations and the solution of the problem of insecurity and their active participation in the administration have begun to be realized. Thanks to non-governmental organizations, individuals now have the chance to express themselves better, to take social responsibility, to become conscious and interested citizens, and by this means, they have begun to show more courage to say "we". With the further development of this sense of being us, in order to ensure unity in education in the Turkish World and to fight together against the problems in education, in 2006, Ankara-based; The International Union of Eurasian Educators Union (UAESB) was established by the decision of the directors of the Turkish Education and Science Services Branch Public Employees Union (Türk Eğitim-Sen), Azerbaijan Collectible Workers Azad Hemkars Alliance, Kazakhstan Science and Education Workers Union, Kyrgyzstan Science and Education Workers Union. The organization has been increasing the number of its members since the day it was founded, and has been organizing meetings in a member state every year on many problems, especially education issues in the Turkic World, and publishing a final declaration. However, what are the effects of the organization's work in Turkey and other member states? What are their contributions to the Turkish World? In this study, the studies of the UAESB, as an international non-governmental organization, on education in the Turkish World in the context of governance will be mentioned, and the effects of the organization in education and other fields in the Turkish World will be emphasized.

Kaynakça

  • Camdessus, M. (1997). Good Governance. Washington, DC: IMF.
  • Communities, C. o. (2001). European Governance A White Paper. Brussels: Europen Commission.
  • Conable, B. B. (1989). Sub-Saharan Afrita From Crisis to Sustainable Growth. Washington D.C.: World Bank.
  • DAC, O. (1993). Orientations on Participatory Development and Good Governance. Paris: OECD.
  • Genugten, M. v. (2010). Comparing Impacts of Modes of Governance . P. L. Verhoest içinde, Governance of Public Sector Organizations (s. 177). Hampshire: PALGRAVE MACMILLAN.
  • Owens, J. (2015). Promoting Good Tax-Governance in Third-Countries: The Role of The EU. Brussels : European Parliament's Committee on Economic and Financial Affairs (ECON) .
  • Preston, L. T. (1992). Governance and Development. Washington, D.C.: World Bank.
  • Sheng, M. Y. (Anonim). What is Good Governance? Bangkok: UNESCAP.
  • UAESEB. (2023, 05 08). USESEB. UAESEB: https://uaeseb.com/kurumsal/ adresinden alındı
  • Walsh, K. (1995). Public Services and Market Mechanisms: Competition, Contracting and the New Public Management. London: Macmillan.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnsan Merkezli Bilgi İşleme (Diğer)
Bölüm 36.Sayı
Yazarlar

Fatih Koç 0000-0002-5639-5545

Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 21 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Koç, F. (2024). Türk Dünyasi Eğitim Birliğine Yönetişimsel Bir Katkı Örneği Olarak Uluslararasi Avrasya Eğitim Sendikalar Birliği. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 12(36), 809-830.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.