Research Article
BibTex RIS Cite

Okul yöneticilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2024, , 131 - 154, 31.07.2024
https://doi.org/10.58689/eibd.1415279

Abstract

Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde görev yapan 228 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Betimsel tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle veriler toplanmıştır. Bulgular incelendiğinde ise; kadınların lehine anlamlı bir yaşam boyu öğrenme eğilimi bulunmuştur. Ayrıca, okul yöneticilerinin dijital okuryazarlık düzeyleri ile boyu öğrenme eğilimleri arasında doğrusal yönde pozitif bir ilişki belirlenmiştir. Bu bulgular, okul yöneticilerinin Dijital okuryazarlık düzeyleri ile boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesine ve eğitim politikalarının geliştirilmesine katkı sağlamaktadır.

Ethical Statement

Bu araştırma için Harran Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kurulundan 19.10.2023 tarih ve 2023/161 sayılı etik kurul onayı alınmıştır.

References

  • Alakrash, H. M. ve Abdul Razak, N. (2021). Technology-Based Language Learning: Investigation of Digital Technology and Digital Literacy. Sustainability, 13(21), Article 21. https://doi.org/10.3390/su132112304
  • Amnie, E., Rosidin, U., Herlina, K. ve Abdurrahman, A. (2021). Developing assessment in improving students’ digital literacy skills. Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan, 25(1), Article 1. https://doi.org/10.21831/ pep.v25i1.33600
  • Aslıtürk, A. ve Ekşioğlu, S. (2020). The Relationship between Secondary School Students’ Lifelong Learning Tendencies and Attitudes towards English Lesson as a Foreign Language. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 609-622. https://doi.org/10.19126/suje.815121
  • Bayrakçı, M. ve Dindar, H. (2015). Factors effecting students’ lifelong learning in higher education. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 1(1), 11-20. https://doi.org/10.25233/ijlel/2015-v1i1p2
  • Bolton, R. N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Loureiro, Y. K. ve Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: A review and research agenda. Journal of service management, 24(3), 245-267. https://doi.org/10.1108/09564231311326987
  • Brata, W., Padang, R., Suriani, C., Prasetya, E. ve Pratiwi, N. (2022). Student’s digital literacy based on students’ interest in digital technology, internet costs, gender, and learning outcomes. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 17(3), 138-151. https://doi.org/10.3991/ijet.v17i03.27151
  • Busu, M. (2019). The Role of Renewables in a Low-Carbon Society: Evidence from a Multivariate Panel Data Analysis at the EU Level. Sustainability, 11(19), Article 19. https://doi.org/10.3390/su11195260
  • Can, N. (2010). Okul Yöneticilerinin Yönetimde Cinsiyet Faktörüne İlişkin Görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 35-41.
  • Cemaloğlu, N. ve Erdemoğlu Şahin, D. (2007). Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin farkli değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 463-484.
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Demirel, M. (2009). Lifelong learning and schools in the twenty-first century. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1709-1716. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.303
  • Demirel, M. ve Akkoyunlu, B. (2010). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve bilgi okuryazarlığı öz yeterlik algıları. (IETC)10 th. International Educational Technology Conference.
  • Diker Coşkun, Y. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi [Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120.
  • Dunlap, J. C. (2023). Web Resource Collaboration Center (WRCC): An Integrated Tool to Support Lifelong Learning. İçinde Computer Support for Collaborative Learning. London: Routledge.
  • Durak Yıldız, H. ve Saritepeci, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin sergilediği siber insani değerlerin hayat boyu öğrenme eğilimlerine yansımaları üzerine bir inceleme. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 418-436. https://doi.org/10.18009/jcer.601158
  • Duţă, N. ve Rafailă, E. (2014). Importance of the lifelong learning for professional development of university teachers–needs and practical implications. Procedia-social and behavioral sciences, 127, 801-806. https:// doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.358
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38(170).
  • George, D. ve Mallery, P. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update. Boston: Allyn ve Bacon.
  • Gunathilaka, C., Wickramasinghe, R. S. ve Jais, M. (2022). COVID-19 and the Adaptive Role of Educators: The Impact of Digital Literacy and Psychological Well-Being on Education—A PLS-SEM Approach. International Journal of Educational Reform, 31(4), 397-421. https://doi.org/10.1177/10567879221113546
  • Hamutoğlu, N. B. Canan Güngören, Ö., Kaya Uyanık, G. ve Gür Erdoğan, D. (2017). Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe ’ye Uyarlama Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 408-429. https://doi.org/10.12984/ egeefd.295306
  • Hamutoğlu, N. B., Güngören, Ö. C., Uyanık, G. K. ve Erdoğan, D. G. (2021). Düzeltme: Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 22(2), 132-133. https://doi.org/10.12984/ egeefd.1037452
  • İzci, E. ve Koç, S. (2012). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 101-114.
  • Jacobs, G. E. ve Castek, J. (2022). Collaborative Digital Problem-Solving: Power, Relationships, and Participation. Journal of Adolescent ve Adult Literacy, 65(5), 377-387. https://doi.org/10.1002/jaal.1216
  • Jarvis, P. (2007). Globalization, lifelong learning and the learning society: Sociological perspectives. London: Routledge. https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9780203964408/globalization-lifelonglearning-learning-society-peter-jarvis
  • Kalınkol, C. ve Anılan, H. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Durumlarının İncelenmesi [Doktora Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Karakose, T., Polat, H. ve Papadakis, S. (2021). Examining teachers’ perspectives on school principals’ digital leadership roles and technology capabilities during the COVID-19 pandemic. Sustainability, 13(23), 13448. https://doi.org/10.3390/su132313448
  • Kazu, İ. Y. ve Erten, P. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri. İlköğretim Online, 15(3). https:// doi.org/10.17051/io.2016.07530
  • Kesici, A. (2022). The effect of digital literacy on creative thinking disposition: The mediating role of lifelong learning disposition. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 7(2), 260-273. https://doi. org/10.53850/joltida.1063509
  • Kılınç, M. ve Uzun, K. (2020). The Predictor Role of the Search for Meaning in Life in the Determination of High School Students’ Lifelong Learning Tendencies. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(3), 89-100. https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.03.009
  • Lankshear, C. ve Knobel, M. (2006). Digital literacy and digital literacies: Policy, pedagogy and research considerations for education. Nordic Journal of digital literacy, 1, 12-24. https://doi.org/10.18261/ ISSN1891-943X-2006-01-03
  • Mas, S. R. ve Zulystiawati, Z. (2022). Learning Leadership in the Implementation of Independent Learning in Effective Schools. Jurnal Pedagogi Dan Pembelajaran, 5(3), 384-393. https://doi.org/10.23887/jp2. v5i3.43390
  • Musid, N. A., Mohd Matore, M. E., A. Hamid, A. H., Musid, N. A., Mohd Matore, M. E. E. ve A. Hamid, A. H. (2022). The Issues in Digital Leadership Worldwide: A Conceptual Paper. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 12(9), Pages 79-86. https://doi.org/10.6007/IJARBSS/ v12-i9/14603
  • Nacaroğlu, O. ve Mutlu, F. (2023). Investigating Lifelong Learning Tendencies and Scientific Creativity Levels of Prospective Science Teachers. Acta Educationis Generalis, 13(1), 74-95. https://doi.org/10.2478/atd-2023- 0004
  • Ng, W. (2012). Can we teach digital natives digital literacy? Computers ve Education, 59(3), 1065-1078. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.04.016
  • Nguyen, L., Luu, P. ve Ho, H. (2020). Factors Influencing Life-Long Learning: An Empirical Study of Young People in Vietnam. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 7(10), 909-918. https://doi. org/10.13106/jafeb.2020.vol7.no10.909
  • Ober, J. (2020). Innovation Adoption: Empirical Analysis on the Example of Selected Factors of Organizational Culture in the IT Industry in Poland. Sustainability, 12(20), 8630. https://doi.org/10.3390/su12208630
  • Özçiftçi, M. ve Çakır, R. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitim teknolojisi standartlari özyeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 1-19.
  • Özoğlu, C. ve Kaya, E. (2021). Z kuşağı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeleri ve dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 415-437. https://doi. org/10.18039/ajesi.824040
  • Salemink, K., Strijker, D. ve Bosworth, G. (2017). Rural development in the digital age: A systematic literature review on unequal ICT availability, adoption, and use in rural areas. Journal of Rural Studies, 54, 360-371. https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2015.09.001
  • Sivrikaya, M. H. (2020). An Analysis on Digital Literacy Level of Faculty of Sports Science Students. Asian Journal of Education and Training, 6(2), 117-121. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.62.117.121
  • Sulak, S. E., Çeti̇nkaya, S. ve Çapanoğlu, A. Ş. (2022). Examination of the Relationship Between Digital Literacy and Lifelong Learning Tendencies of Primary School Teachers. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 7(2), 235-249. https://doi.org/10.53850/joltida.1040323
  • Şahin, Ç. ve Arcagök, S. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açisindan incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 394-417.
  • Şentürk, C. ve Baş, G. (2021). Investigating the relationship between teachers’ teaching beliefs and their affinity for lifelong learning: The mediating role of change tendencies. International Review of Education, 67(5), 659-686. https://doi.org/10.1007/s11159-021-09917-7
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. ve Ullman, J. B. (2013). Using multivariate statistics (C. 6). Boston, MA: Pearson.
  • Torun, B. ve Güvercin Seçkin, G. (2021). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve iş doyum düzeylerinin incelenmesi. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(12), 1-22.
  • Uslu, E. M., Akdemir, A. ve Genç, S. Z. (2023). Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlıkları ile Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 283-302.
  • Yaman, F. ve Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1553-1566.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, R. ve Beşkaya, Y. M. (2018). Eğitim Yöneticilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin İncelenmesi. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 159-181. https://doi.org/10.30964/auebfd.406246
Year 2024, , 131 - 154, 31.07.2024
https://doi.org/10.58689/eibd.1415279

Abstract

References

  • Alakrash, H. M. ve Abdul Razak, N. (2021). Technology-Based Language Learning: Investigation of Digital Technology and Digital Literacy. Sustainability, 13(21), Article 21. https://doi.org/10.3390/su132112304
  • Amnie, E., Rosidin, U., Herlina, K. ve Abdurrahman, A. (2021). Developing assessment in improving students’ digital literacy skills. Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan, 25(1), Article 1. https://doi.org/10.21831/ pep.v25i1.33600
  • Aslıtürk, A. ve Ekşioğlu, S. (2020). The Relationship between Secondary School Students’ Lifelong Learning Tendencies and Attitudes towards English Lesson as a Foreign Language. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 609-622. https://doi.org/10.19126/suje.815121
  • Bayrakçı, M. ve Dindar, H. (2015). Factors effecting students’ lifelong learning in higher education. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 1(1), 11-20. https://doi.org/10.25233/ijlel/2015-v1i1p2
  • Bolton, R. N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Loureiro, Y. K. ve Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: A review and research agenda. Journal of service management, 24(3), 245-267. https://doi.org/10.1108/09564231311326987
  • Brata, W., Padang, R., Suriani, C., Prasetya, E. ve Pratiwi, N. (2022). Student’s digital literacy based on students’ interest in digital technology, internet costs, gender, and learning outcomes. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 17(3), 138-151. https://doi.org/10.3991/ijet.v17i03.27151
  • Busu, M. (2019). The Role of Renewables in a Low-Carbon Society: Evidence from a Multivariate Panel Data Analysis at the EU Level. Sustainability, 11(19), Article 19. https://doi.org/10.3390/su11195260
  • Can, N. (2010). Okul Yöneticilerinin Yönetimde Cinsiyet Faktörüne İlişkin Görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 35-41.
  • Cemaloğlu, N. ve Erdemoğlu Şahin, D. (2007). Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin farkli değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 463-484.
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Demirel, M. (2009). Lifelong learning and schools in the twenty-first century. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1709-1716. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.303
  • Demirel, M. ve Akkoyunlu, B. (2010). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve bilgi okuryazarlığı öz yeterlik algıları. (IETC)10 th. International Educational Technology Conference.
  • Diker Coşkun, Y. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi [Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120.
  • Dunlap, J. C. (2023). Web Resource Collaboration Center (WRCC): An Integrated Tool to Support Lifelong Learning. İçinde Computer Support for Collaborative Learning. London: Routledge.
  • Durak Yıldız, H. ve Saritepeci, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin sergilediği siber insani değerlerin hayat boyu öğrenme eğilimlerine yansımaları üzerine bir inceleme. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 418-436. https://doi.org/10.18009/jcer.601158
  • Duţă, N. ve Rafailă, E. (2014). Importance of the lifelong learning for professional development of university teachers–needs and practical implications. Procedia-social and behavioral sciences, 127, 801-806. https:// doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.358
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38(170).
  • George, D. ve Mallery, P. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update. Boston: Allyn ve Bacon.
  • Gunathilaka, C., Wickramasinghe, R. S. ve Jais, M. (2022). COVID-19 and the Adaptive Role of Educators: The Impact of Digital Literacy and Psychological Well-Being on Education—A PLS-SEM Approach. International Journal of Educational Reform, 31(4), 397-421. https://doi.org/10.1177/10567879221113546
  • Hamutoğlu, N. B. Canan Güngören, Ö., Kaya Uyanık, G. ve Gür Erdoğan, D. (2017). Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe ’ye Uyarlama Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 408-429. https://doi.org/10.12984/ egeefd.295306
  • Hamutoğlu, N. B., Güngören, Ö. C., Uyanık, G. K. ve Erdoğan, D. G. (2021). Düzeltme: Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 22(2), 132-133. https://doi.org/10.12984/ egeefd.1037452
  • İzci, E. ve Koç, S. (2012). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 101-114.
  • Jacobs, G. E. ve Castek, J. (2022). Collaborative Digital Problem-Solving: Power, Relationships, and Participation. Journal of Adolescent ve Adult Literacy, 65(5), 377-387. https://doi.org/10.1002/jaal.1216
  • Jarvis, P. (2007). Globalization, lifelong learning and the learning society: Sociological perspectives. London: Routledge. https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9780203964408/globalization-lifelonglearning-learning-society-peter-jarvis
  • Kalınkol, C. ve Anılan, H. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Durumlarının İncelenmesi [Doktora Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Karakose, T., Polat, H. ve Papadakis, S. (2021). Examining teachers’ perspectives on school principals’ digital leadership roles and technology capabilities during the COVID-19 pandemic. Sustainability, 13(23), 13448. https://doi.org/10.3390/su132313448
  • Kazu, İ. Y. ve Erten, P. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri. İlköğretim Online, 15(3). https:// doi.org/10.17051/io.2016.07530
  • Kesici, A. (2022). The effect of digital literacy on creative thinking disposition: The mediating role of lifelong learning disposition. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 7(2), 260-273. https://doi. org/10.53850/joltida.1063509
  • Kılınç, M. ve Uzun, K. (2020). The Predictor Role of the Search for Meaning in Life in the Determination of High School Students’ Lifelong Learning Tendencies. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(3), 89-100. https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.03.009
  • Lankshear, C. ve Knobel, M. (2006). Digital literacy and digital literacies: Policy, pedagogy and research considerations for education. Nordic Journal of digital literacy, 1, 12-24. https://doi.org/10.18261/ ISSN1891-943X-2006-01-03
  • Mas, S. R. ve Zulystiawati, Z. (2022). Learning Leadership in the Implementation of Independent Learning in Effective Schools. Jurnal Pedagogi Dan Pembelajaran, 5(3), 384-393. https://doi.org/10.23887/jp2. v5i3.43390
  • Musid, N. A., Mohd Matore, M. E., A. Hamid, A. H., Musid, N. A., Mohd Matore, M. E. E. ve A. Hamid, A. H. (2022). The Issues in Digital Leadership Worldwide: A Conceptual Paper. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 12(9), Pages 79-86. https://doi.org/10.6007/IJARBSS/ v12-i9/14603
  • Nacaroğlu, O. ve Mutlu, F. (2023). Investigating Lifelong Learning Tendencies and Scientific Creativity Levels of Prospective Science Teachers. Acta Educationis Generalis, 13(1), 74-95. https://doi.org/10.2478/atd-2023- 0004
  • Ng, W. (2012). Can we teach digital natives digital literacy? Computers ve Education, 59(3), 1065-1078. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.04.016
  • Nguyen, L., Luu, P. ve Ho, H. (2020). Factors Influencing Life-Long Learning: An Empirical Study of Young People in Vietnam. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 7(10), 909-918. https://doi. org/10.13106/jafeb.2020.vol7.no10.909
  • Ober, J. (2020). Innovation Adoption: Empirical Analysis on the Example of Selected Factors of Organizational Culture in the IT Industry in Poland. Sustainability, 12(20), 8630. https://doi.org/10.3390/su12208630
  • Özçiftçi, M. ve Çakır, R. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitim teknolojisi standartlari özyeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 1-19.
  • Özoğlu, C. ve Kaya, E. (2021). Z kuşağı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeleri ve dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 415-437. https://doi. org/10.18039/ajesi.824040
  • Salemink, K., Strijker, D. ve Bosworth, G. (2017). Rural development in the digital age: A systematic literature review on unequal ICT availability, adoption, and use in rural areas. Journal of Rural Studies, 54, 360-371. https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2015.09.001
  • Sivrikaya, M. H. (2020). An Analysis on Digital Literacy Level of Faculty of Sports Science Students. Asian Journal of Education and Training, 6(2), 117-121. https://doi.org/10.20448/journal.522.2020.62.117.121
  • Sulak, S. E., Çeti̇nkaya, S. ve Çapanoğlu, A. Ş. (2022). Examination of the Relationship Between Digital Literacy and Lifelong Learning Tendencies of Primary School Teachers. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 7(2), 235-249. https://doi.org/10.53850/joltida.1040323
  • Şahin, Ç. ve Arcagök, S. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açisindan incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 394-417.
  • Şentürk, C. ve Baş, G. (2021). Investigating the relationship between teachers’ teaching beliefs and their affinity for lifelong learning: The mediating role of change tendencies. International Review of Education, 67(5), 659-686. https://doi.org/10.1007/s11159-021-09917-7
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. ve Ullman, J. B. (2013). Using multivariate statistics (C. 6). Boston, MA: Pearson.
  • Torun, B. ve Güvercin Seçkin, G. (2021). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve iş doyum düzeylerinin incelenmesi. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(12), 1-22.
  • Uslu, E. M., Akdemir, A. ve Genç, S. Z. (2023). Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlıkları ile Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 283-302.
  • Yaman, F. ve Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1553-1566.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, R. ve Beşkaya, Y. M. (2018). Eğitim Yöneticilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin İncelenmesi. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 159-181. https://doi.org/10.30964/auebfd.406246
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Lifelong learning, Educational Technology and Computing
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Alpsülün 0000-0003-2928-218X

Hasan Celal Balıkçı 0000-0002-1539-1863

Early Pub Date May 17, 2024
Publication Date July 31, 2024
Submission Date January 5, 2024
Acceptance Date April 9, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Alpsülün, M., & Balıkçı, H. C. (2024). Okul yöneticilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 15(29), 131-154. https://doi.org/10.58689/eibd.1415279