Bu araştırmada Matematik dersinde senaryo tabanlı öğretim yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırmada tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini 2012- 2013 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde İstanbul’da bir ilköğretim okulunda eğitimine devam eden 42 tane ilkokul 3. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Matematik Dersi Başarı Testi ile toplanmıştır. Araştırma sonunda senaryo tabanlı öğretim yönteminin matematik dersindeki öğrenci başarısını arttırmada etkili olduğu, öğrencilerin öntest-sontest puanları arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır
This study is intended to research the impact of scenario based teaching method to student academic achievement in the primary third grade math course. One group pretest-posttest experimental design was used in the research. The subjects of the study consisted of forty two third grade primary students at a state school in İstanbul in 2012-2013 academic year second semester. The data was collected by Mathematics Achievement Test. At the end of the research concluded that there is a relationship between pretest-posttest scores in a intermediate level and activities which prepared with scenario teaching method improve student achievement
Other ID | JA56ZP86SB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2016 |
Submission Date | July 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 9 |