Araştırmanın amacı eğitimi şairlerden anlamaktır. Böylece eğitim literatürüne şairce görüşler kazandırılmış olacaktır. Bu araştırmada şairlerin eğitime ilişkin düşünceleri nitel araştırma desenlerinden olgubilim çalışma deseni kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin farklı illerinden 22 şair oluşturmaktadır. Çalışma grubunun oluşmasında kartopu ve ölçüt örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, şairlerin eğitimin dünü hakkında olumsuz, olumlu görüşlerinin olduğu, bugün ve gelecek içinse oldukça farklı fikirlerin olduğu, olumsuzlukların ve çözüm önerilerinin bir arada olduğu görülmektedir. Şairler duyarlığı yüksek erdemli insan yetiştirmek için sistemin erdemleşmesi ve tarih, dil, din, bilim, edebiyat alanlarının belirginleşmesini önermektedirler. Öğretmenin rol model olması, entelektüel bir donanıma sahip olması gerektiğini savunmaktadırlar. Şairlerin eğitime ilişkin görüşleri oldukça güncel ve gelecek odaklıdır. Araştırmanın sonuçları dikkate alındığında; eğitim adına yapılan kurullara şairlerin de davet edilmesi ve görüşlerinin alınması sistemi daha da güçlendirebilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | June 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 22 |