This study examines the impact of Erasmus+ mobility projects on enhancing educational quality and fostering innovative pedagogical approaches. Using document analysis, one of the qualitative research methods, academic studies, strategy documents, and policy reports related to the Erasmus+ program were systematically analyzed. Document analysis is a method that enables the structured examination of written materials and is frequently preferred in the evaluation of educational policies. The findings of the study reveal that Erasmus+ projects enhance teachers' pedagogical skills, promote student-centered learning approaches, and contribute to foreign language development. Additionally, Erasmus+ projects have been found to increase participants' cultural awareness and foster a sense of global citizenship. However, factors such as language barriers, financial accessibility issues, academic recognition challenges, and bureaucratic obstacles have been identified as limitations to the program’s effectiveness. The study suggests that for Erasmus+ projects to become more inclusive and sustainable, financial support should be increased, bureaucratic procedures should be simplified, and long-term impact assessment strategies should be developed. Particularly in STEM fields, Erasmus+ projects have been shown to equip students with interdisciplinary skills, enhancing their scientific reasoning competencies. The study highlights the need to develop strategies to strengthen the integration of the Erasmus+ program into education systems and to ensure that the benefits gained from international mobility are reflected in educational policies in the long term.
Erasmus+ program international educational cooperation pedagogical innovations digital transformation intercultural exchange
Bu çalışma, Erasmus+ hareketlilik projelerinin eğitimde kaliteyi artırma ve yenilikçi pedagojik yaklaşımlar üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında, nitel araştırma desenlerinden biri olan doküman analizi yöntemi benimsenmiş; bu doğrultuda Erasmus+ programına ilişkin akademik yayınlar, strateji belgeleri ve politika raporları sistematik bir biçimde analiz edilmiştir. Doküman analizi, yazılı materyallerin yapılandırılmış bir yaklaşımla incelenmesine olanak tanıyan ve eğitim politikalarının değerlendirilmesinde sıkça tercih edilen bir yöntemdir. Çalışma bulguları, Erasmus+ projelerinin öğretmenlerin pedagojik becerilerini geliştirdiğini, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımlarını yaygınlaştırdığını ve yabancı dil gelişimine katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, Erasmus+ projelerinin katılımcıların kültürel farkındalıklarını artırarak küresel vatandaşlık bilincinin gelişmesini teşvik ettiği görülmüştür. Bununla birlikte, programın uygulanmasında karşılaşılan dil bariyerleri, finansal erişim sorunları, akademik tanınırlık problemleri ve bürokratik engeller gibi faktörlerin programın etkinliğini sınırladığı tespit edilmiştir. Araştırma, Erasmus+ projelerinin daha kapsayıcı ve sürdürülebilir hale gelebilmesi için finansal desteklerin artırılması, bürokratik süreçlerin sadeleştirilmesi ve uzun vadeli etki değerlendirme stratejilerinin geliştirilmesi gerektiğini önermektedir. Özellikle STEM alanlarında yürütülen Erasmus+ projelerinin, öğrencilere disiplinler arası beceriler kazandırarak bilimsel düşünme yetkinliklerini artırdığı görülmüştür. Çalışma, Erasmus+ programının eğitim sistemlerine entegrasyonunu güçlendirmek ve uluslararası hareketlilikten elde edilen kazanımları uzun vadeli olarak eğitim politikalarına yansıtmak için çeşitli stratejiler geliştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Erasmus+ programı uluslararası eğitim iş birlikleri pedagojik yenilikler dijital dönüşüm kültürlerarası etkileşim
Bu çalışma, akademik etik kurallarına uygun olarak hazırlanmıştır. Araştırmada, herhangi bir çıkar çatışması bulunmamaktadır ve çalışmanın hazırlanması sürecinde etik ihlale yol açabilecek herhangi bir durum gerçekleşmemiştir. Çalışmada kullanılan tüm kaynaklara akademik atıf kurallarına uygun şekilde yer verilmiştir.
| Primary Language | Turkish | 
|---|---|
| Subjects | Comparative and Cross-Cultural Education, Specialist Studies in Education (Other) | 
| Journal Section | Articles | 
| Authors | |
| Early Pub Date | June 30, 2025 | 
| Publication Date | July 16, 2025 | 
| Submission Date | March 14, 2025 | 
| Acceptance Date | April 29, 2025 | 
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 31 |