ÖZET
Tüm dünyada ve ülkemizde dijital uygulamalar hayatın her alanında kullanılmaktadır. Kısa zamanda pratik ve hızlı bilgi paylaşımı sağlayan dijital uygulamalar eğitim-öğretim faaliyetlerinin her aşamasında ve her alanında kullanılmaktadır. Bu alanlardan biri olan ana dili eğitiminde anlama ve anlatmaya dayalı dört temel dil becerisinin gelişiminde dijital uygulamalar kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının dijital uygulama aracılığıyla okuduğunu anlama becerisinin incelenmesidir. Son-test kontrol gruplu desene sahip bu araştırma deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 64 Türkçe öğretmeni adayı 4.sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Uygulama, Türkçe öğretmeni adaylarına dijital ortamlarda okutulması ve okuduklarını ortamlar için farklı ölçme araçları ile okuduğunu anlama düzeylerini ölçme çalışmaları ile sürdürülmüştür. Veriler, “SOCRATİVE” adlı dijital uygulama aracılığı ile toplanmış analiz edilmiştir. Türkçe öğretmeni adayları teknolojik uygulama aracılığıyla okuduğunu anlama becerisi ile ilgili sonuçlara göre, dijital uygulama okumanın okuduğunu anlama üzerinde daha olumlu etkiye sahip olduğu ve kadın öğretmen adaylarının dijital uygulama aracılığıyla okuduğunu anlama konusunda daha başarılı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | March 13, 2019 |
Acceptance Date | May 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |