ÖZET
Tüm dünyada ve ülkemizde dijital uygulamalar hayatın her alanında kullanılmaktadır. Kısa zamanda pratik ve hızlı bilgi paylaşımı sağlayan dijital uygulamalar eğitim-öğretim faaliyetlerinin her aşamasında ve her alanında kullanılmaktadır. Bu alanlardan biri olan ana dili eğitiminde anlama ve anlatmaya dayalı dört temel dil becerisinin gelişiminde dijital uygulamalar kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının dijital uygulama aracılığıyla okuduğunu anlama becerisinin incelenmesidir. Son-test kontrol gruplu desene sahip bu araştırma deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 64 Türkçe öğretmeni adayı 4.sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Uygulama, Türkçe öğretmeni adaylarına dijital ortamlarda okutulması ve okuduklarını ortamlar için farklı ölçme araçları ile okuduğunu anlama düzeylerini ölçme çalışmaları ile sürdürülmüştür. Veriler, “SOCRATİVE” adlı dijital uygulama aracılığı ile toplanmış analiz edilmiştir. Türkçe öğretmeni adayları teknolojik uygulama aracılığıyla okuduğunu anlama becerisi ile ilgili sonuçlara göre, dijital uygulama okumanın okuduğunu anlama üzerinde daha olumlu etkiye sahip olduğu ve kadın öğretmen adaylarının dijital uygulama aracılığıyla okuduğunu anlama konusunda daha başarılı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Türkçe Öğretmeni Adayları; Teknolojik uygulamalar; Okuduğunu Anlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |