Bu araştırmada, özel gereksinimli çocuğu olan annelerin özel eğitim alanına yönelik eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmaya Mersin ilinin Mezitli ilçesinde yaşayan, özel eğitim ve rehabilitasyon programlarına devam eden, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemine göre seçilen, özel gereksinimli çocuğu olan, 31 gönüllü anne katılmıştır. Araştırmanın verileri, soruları araştırmacılar tarafından hazırlanan, yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Görüşmelerde anneyi ve çocuğunu tanımaya yönelik ve annenin, çocuğunun eğitimiyle, sosyalleşmesiyle, psikolojisiyle ve sağlık durumuyla ilgili eğitim ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik açık ve kapalı uçlu sorulara yer verilmiştir. Görüşmelerden toplanan verilerin analizi nitel veri analizi tekniği ile yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, özel gereksinimli çocuğu olan annelerin genel olarak çocuklarının engel grubu, okuma yazma, sosyal entegrasyon, fizyoterapi, psikoloji, dil ve konuşma, davranış sağaltımı, beslenme, sağlık, psiko-sosyal beceri, yasal haklar konusunda eğitime gereksinimleri olduğu görülmektedir.
Prof.Dr. Tuba YANPAR YELKEN Bilim Uzmanı ESİN TÜRKMEN
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 9, 2020 |
Submission Date | March 4, 2020 |
Acceptance Date | May 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |