Research Article
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Cite

HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2020, Volume 2, Issue 2, 194 - 208, 15.12.2020
https://doi.org/10.48166/ejaes.837818

Abstract

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde metinlerin kullanımı dil-kültür ögelerini daha net ve açık bir biçimde yansıtmak için gereklidir. Metinlerde bulunan kalıp ifadeler ve söz zenginlikleri kültür aktarımına hizmet eder. Bu bağlamda yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde içeriği zengin metinlerin kullanılması öngörülür. Dil-kültür aktarımının daha etkili yapılması için bu metinlerin düzeye uygun sadeleştirilmesine ihtiyaç duyulur. Bu çalışmanın amacı Haldun Taner’in “Sahib-i Seyf-ü Kalem” öyküsünü B1 düzeyine göre sadeleştirmek, bu metni kültür-dil bağlamında değerlendirmek ve B1 seviyesindeki öğrenciler için etkinlik önerileri hazırlamaktır. Bu amaçla çalışmada Haldun Taner’in belirlenen öyküsü B1 düzeyinin yapısal özellikleri göz önünde bulundurularak sadeleştirilmiştir. Sadeleştirilen bu öyküde yer alan kalıp sözler, ikilemeler, deyim ve atasözleri betimlenmiştir. Ardından öykü için B1 düzeyinde kullanılabilecek okuma, dinleme, konuşma ve yazma etkinlikleri tartışmaya sunulmuştur. Araştırmanın metin ve kültür odaklı yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkı sunacağı düşünülmektedir.

References

  • Aksan, D. (2015). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aşkın Balcı, H. (2018). Metindilbilimin ABCsi. İstanbul: Say Yayınları.
  • Günay, V. D. (2017). Metin Bilgisi. İstanbul: Papatya Yayınevi.
  • Demirel, Ö. (2014). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Durmuş, M. (2013). İkinci/yabancı dil öğretiminde sadeleştirilmiş metin sorunları üzerine. Bilig, 65: 135-150.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yay.
  • Şen, Ü. (2019). Dil Eğitiminin Temel Kavramları. Ülker Şen (Ed.) Dil Eğitiminin Temel
  • Kavramları içinde (s.1-20). Ankara: Pegem Akademi.
  • Turgut, Y. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Ed. Prof. Dr. Abdurrahman Tanrıöğen). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Year 2020, Volume 2, Issue 2, 194 - 208, 15.12.2020
https://doi.org/10.48166/ejaes.837818

Abstract

References

  • Aksan, D. (2015). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aşkın Balcı, H. (2018). Metindilbilimin ABCsi. İstanbul: Say Yayınları.
  • Günay, V. D. (2017). Metin Bilgisi. İstanbul: Papatya Yayınevi.
  • Demirel, Ö. (2014). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Durmuş, M. (2013). İkinci/yabancı dil öğretiminde sadeleştirilmiş metin sorunları üzerine. Bilig, 65: 135-150.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yay.
  • Şen, Ü. (2019). Dil Eğitiminin Temel Kavramları. Ülker Şen (Ed.) Dil Eğitiminin Temel
  • Kavramları içinde (s.1-20). Ankara: Pegem Akademi.
  • Turgut, Y. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Ed. Prof. Dr. Abdurrahman Tanrıöğen). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education and Educational Research, Education, Special
Journal Section Articles
Authors

Muharrem HARMANDAR (Primary Author)
MEB
0000-0002-1884-598X
Türkiye


Faik KANATLI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
0000-0001-8149-6789
Türkiye

Publication Date December 15, 2020
Application Date December 8, 2020
Acceptance Date December 13, 2020
Published in Issue Year 2020, Volume 2, Issue 2

Cite

Bibtex @research article { ejaes837818, journal = {Journal of Advanced Education Studies}, issn = {2687-3087}, address = {}, publisher = {Tuğba YANPAR YELKEN}, year = {2020}, volume = {2}, pages = {194 - 208}, doi = {10.48166/ejaes.837818}, title = {HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ}, key = {cite}, author = {Harmandar, Muharrem and Kanatlı, Faik} }
APA Harmandar, M. & Kanatlı, F. (2020). HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ . Journal of Advanced Education Studies , 2 (2) , 194-208 . DOI: 10.48166/ejaes.837818
MLA Harmandar, M. , Kanatlı, F. "HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ" . Journal of Advanced Education Studies 2 (2020 ): 194-208 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ejaes/issue/56678/837818>
Chicago Harmandar, M. , Kanatlı, F. "HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ". Journal of Advanced Education Studies 2 (2020 ): 194-208
RIS TY - JOUR T1 - HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ AU - Muharrem Harmandar , Faik Kanatlı Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.48166/ejaes.837818 DO - 10.48166/ejaes.837818 T2 - Journal of Advanced Education Studies JF - Journal JO - JOR SP - 194 EP - 208 VL - 2 IS - 2 SN - 2687-3087- M3 - doi: 10.48166/ejaes.837818 UR - https://doi.org/10.48166/ejaes.837818 Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Journal of Advanced Education Studies HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ %A Muharrem Harmandar , Faik Kanatlı %T HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ %D 2020 %J Journal of Advanced Education Studies %P 2687-3087- %V 2 %N 2 %R doi: 10.48166/ejaes.837818 %U 10.48166/ejaes.837818
ISNAD Harmandar, Muharrem , Kanatlı, Faik . "HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ". Journal of Advanced Education Studies 2 / 2 (December 2020): 194-208 . https://doi.org/10.48166/ejaes.837818
AMA Harmandar M. , Kanatlı F. HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ. EJAES. 2020; 2(2): 194-208.
Vancouver Harmandar M. , Kanatlı F. HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Journal of Advanced Education Studies. 2020; 2(2): 194-208.
IEEE M. Harmandar and F. Kanatlı , "HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ", Journal of Advanced Education Studies, vol. 2, no. 2, pp. 194-208, Dec. 2020, doi:10.48166/ejaes.837818
                 drji.png           
                                                                                                                                                               
     logo.png

  asos-index.png  

logo.png



TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ (TEİ)

CrossRef DOI