Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 194 - 208, 15.12.2020
https://doi.org/10.48166/ejaes.837818

Öz

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde metinlerin kullanımı dil-kültür ögelerini daha net ve açık bir biçimde yansıtmak için gereklidir. Metinlerde bulunan kalıp ifadeler ve söz zenginlikleri kültür aktarımına hizmet eder. Bu bağlamda yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde içeriği zengin metinlerin kullanılması öngörülür. Dil-kültür aktarımının daha etkili yapılması için bu metinlerin düzeye uygun sadeleştirilmesine ihtiyaç duyulur. Bu çalışmanın amacı Haldun Taner’in “Sahib-i Seyf-ü Kalem” öyküsünü B1 düzeyine göre sadeleştirmek, bu metni kültür-dil bağlamında değerlendirmek ve B1 seviyesindeki öğrenciler için etkinlik önerileri hazırlamaktır. Bu amaçla çalışmada Haldun Taner’in belirlenen öyküsü B1 düzeyinin yapısal özellikleri göz önünde bulundurularak sadeleştirilmiştir. Sadeleştirilen bu öyküde yer alan kalıp sözler, ikilemeler, deyim ve atasözleri betimlenmiştir. Ardından öykü için B1 düzeyinde kullanılabilecek okuma, dinleme, konuşma ve yazma etkinlikleri tartışmaya sunulmuştur. Araştırmanın metin ve kültür odaklı yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkı sunacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2015). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aşkın Balcı, H. (2018). Metindilbilimin ABCsi. İstanbul: Say Yayınları.
  • Günay, V. D. (2017). Metin Bilgisi. İstanbul: Papatya Yayınevi.
  • Demirel, Ö. (2014). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Durmuş, M. (2013). İkinci/yabancı dil öğretiminde sadeleştirilmiş metin sorunları üzerine. Bilig, 65: 135-150.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yay.
  • Şen, Ü. (2019). Dil Eğitiminin Temel Kavramları. Ülker Şen (Ed.) Dil Eğitiminin Temel
  • Kavramları içinde (s.1-20). Ankara: Pegem Akademi.
  • Turgut, Y. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Ed. Prof. Dr. Abdurrahman Tanrıöğen). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muharrem Harmandar 0000-0002-1884-598X

Faik Kanatlı 0000-0001-8149-6789

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 8 Aralık 2020
Kabul Tarihi 13 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Harmandar, M., & Kanatlı, F. (2020). HALDUN TANER’İN “SAHİB-İ SEYF-Ü KALEM” ADLI ÖYKÜSÜNÜN TEMEL DİL BECERİLERİ BAĞLAMINDA B1 DÜZEYİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Journal of Advanced Education Studies, 2(2), 194-208. https://doi.org/10.48166/ejaes.837818

25126

     
     drji.png           
                                                                                                                                                               

     logo.png



  asos-index.png  


logo.png


14518

harph63.png