da fonksiyonun yürütülmesi olarak nitelendirilebilir. Performans üzerindeki
çalışmalar; örgütler var olduğu günden beri yapılagelmiş, çalışanlar başarı
durumlarına göre çeşitli neticelerle buluşturulmuştur. Bu bağlamda performans yönetimi bireysel boyutunun
yanında kurumsal boyutu da sürekli çalışılan çok yönlü bir uygulama alanıdır.
İyi ve etkili performans yönetimi çalışmaları, insan kaynağının
geliştirilmesine ait işlemlerin tüm unsurlarıyla ilintilidir. Performans
yönetimi planlama, gerçekleştirme,
izleme ve gözden geçirme basamaklarını içeren performans döngüsü ile
işletilir. Çoklu geri bildirim ya da
çok kaynaklı geri bildirim olarak da
bilinen 360 derece geri bildirim
performans yönetiminin kalbi olarak tanımlanabilir. Bu geri besleme türü
performans hakkındaki tüm boyutları kuşatan bir perspektif aracıdır.
Performans yönetimi, performans değerlendirilmesini de içine alan kapsamlı bir
süreçtir. Performans değerlendirme çalışmaları bireylerin sadece hatalarına ve
noksanlıklarına değil başarılarına da odaklanan aşamalardır. Performans
yönetimi süreci uygun şekilde yapıldığı vakit çalışanların başarı ihtiyacını
giderme, kariyer planına katkıda bulunma gibi yollarla bireysel ve örgütsel
teşvikler de sunabilir. Kişisel durumun bütünsel açından görülmesini
kolaylaştırabilir. Bireylerin hayatının önemli bir kısmını geçirdiği okullarda
insan kaynağının etkin bir güce dönüştürülmesine ihtiyaç duyulur. Yenilenen
kültürel değerler, çevresel koşullar, bireysel ve örgütsel anlayışlar performans
ve sonuçları üzerinde önemli etkilere sahip olduğundan okulların
performanslarının incelenmesi kaçınılmazdır.
Bu kapsamda performans yönetimi okul ve öğretmen değerlendirmeleriyle
ilgili profesyonel destek sağlayabilir. Çalışanların ve örgütlerin ortaya
koyabileceği zirve performansların
neler olduğunun ve nasıl elde edileceğinin kılavuzluğunu yapabilir.
Performans yönetimi insan kaynakları yönetimi 360 derece geri bildirim performans döngüsü okul
Performance
may be characterized as the execution of a purpose, duty or function. Studies
on performance; organizations have existed since the day it existed, and
employees have met with various consequences according to their success
status. In this context performance
management is a sophisticated field of application where the corporate
dimension as well as the individual dimension is continuously studied. Good
and effective performance management work is related to all elements of the
process of human resource development. Performance management is run through
performance cycle that includes planning, implementation, monitoring and
rewiewing steps. 360-degree feedback, also
known as multiple feedback or multi-source feedback, can be defined
as the heart of performance management. This
type of feedback is a perspective tool that encompasses all dimensions of
performance. Performance management is a comprehensive process that includes
performance evaluation. Performance evaluation studies are stages that focus
not only on the mistakes and deficiencies of individuals but also on their
success. When the performance management process is carried out appropriately,
it can provide individual and organizational incentives such as solving the
need for success of the employees, contributing to the career plan. Also it
can make it easier to see your personal situation in a holistic perspective.
In schools where individuals spend a significant part of their lives, it is
necessary to transform human resources into an effective force. Since renewed
cultural values, environmental conditions, individual and organizational
understandings have important effects on performance and outcomes, it is
inevitable to examine the performances of schools. Performance management can
provide professional support for school and teacher evaluation. It can guide
how peak performances that employees and organizations can demonstrate and how
to achieve them.
Performance management human resource management 360 degree performance cycle feedback school
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 25, 2017 |
Submission Date | November 12, 2017 |
Acceptance Date | November 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.