Bu çalışma öğretmen
adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavındaki (KPSS) Öğretmenlik Alan Bilgisi
Testlerine (ÖABT) yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu
amaçla 16 branşta 306 öğretmen adayına kişisel bilgilerini içeren 6 soru ve KPSS/ÖABT’ne
yönelik 14 soru bulunan bir görüş formu uygulanmıştır. Görüş formundaki KPSS/ÖABT’ne
yönelik sorular üç seçenekli kapalı uçlu olup ikisi hariç diğerleri iki
aşamada yanıtlanacak şekildedir. İki aşamalı sorunun birinci aşamasında üç
seçenekten birini seçerek işaretlemeleri ve ikinci aşamada neden o seçeneği
işaretlediklerini açıklamaları gerekmektedir. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bunun için
adayların kapalı uçlu sorulara verdikleri yanıtları cinsiyete göre frekans ve
yüzde oranları şeklinde tablolar halinde sunulmuştur. Ayrıca adayların
işaretledikleri seçeneklere yönelik görüşlerinde ortak olan görüşler maddeler
halinde verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre sınavın alan bilgisini ölçecek
yeterliğe sahip olmadığı, eğitim fakültesinden mezun olacakları için KPSS’ye
girmek istemedikleri, lisans mezuniyet notlarına göre atamalarının yapılması
veya KPSS puanlarına katkı getirmesi, bir sınav yapılacaksa sadece ÖABT’nin
olmasını istedikleri vb. gibi görüşler belirtmişlerdir. Adaylarda herhangi bir
şüpheye fırsat vermeyecek şekilde sınavın amaç ve hedeflerine ulaşması ve
eğitim fakültesi mezunu adaylar için lisans mezuniyet notlarına göre
atamalarının yapılması veya KPSS’ye katkı olarak eklenmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2018 |
Submission Date | July 26, 2018 |
Acceptance Date | November 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.