Bu araştırmanın ana amacı
: “Akademik Ertelemenin Yordayıcıları Olarak Benlik Saygısı, Başarı Ve Bazı
Demografik Değişkenlerin Etkisi”ni ortaya koymaktır. Bu nedenle araştırma
ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma 452 lise öğrencisi
üzerinde yapılmıştır. Katılımcıların 210’u (%46) kız 242’si (% 54) erkek
öğrencilerden oluşmaktadır Araştırmada “Akademik Erteleme Ölçeği” “Rosenberg
Benlik Saygısı” ölçekleri kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin demografik
bilgilerini ortaya koymak amacıyla bilgi formu hazırlanmıştır. Araştırma da iki
değişken arasındaki ilişkileri ortaya koymak amacıyla Pearson momentler çarpımı
korelasyon katsayısı, bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkenleri yordama
düzeylerini ortaya koymak amacıyla aşamalı regresyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma bulgularını göre akademik erteleme ile benlik saygısı ve başarı
puanları arasında negatif, akademik erteleme ile kardeş sayısı ve internete
girme sıklığı arasında negatif yönde korelasyon bulunmaktadır. Benlik saygısı
ile akademik başarı notları arasında pozitif yönde bir korelasyon bulunmakla
birlikte, benlik saygısı ile kardeş sayısı ve internete girme sıklığı arasında
negatif ancak anlamlı yönde bir ilişki bulunmuştur. Akademik ertelemeyi en çok
yordayan değişken öğrenci başarısıdır. Öğrencilerin akademik başarıları,
akademik ertelemedeki varyansın % 22’sini açıklamaktadır. Daha sonra sırasıyla benlik saygısı akademik ertelemede
varyansın % 9’unu, internete girme
sıklığı akademik erteleme de varyansın % 6’sını
kardeş sayısı % 5’ini açıklamaktadır. Dört değişken akademik ertelemedeki varyansın
yaklaşık % 42’sini açıklamaktadır. Öğrencilerin başarısı üzerinde önemli etkisi
olan akademik erteleme davranışları ile ilişkili değişkenlerin ortaya konulması
eğitim etkinliklerinin düzenlenmesinde önemli görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Submission Date | October 16, 2018 |
Acceptance Date | May 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.