Uluslararası fen eğitimi çalışmalarında farklı becerilerin kazanılmasında önemli uygulamalardan biri olarak anılan argümantasyon, 2013 ve 2018 yıllarında ulusal fen bilimleri programına öğrenme ortamlarından biri olarak dahil edilmiştir. Böylece argümantasyonla ilgili yapılan eğitim araştırmaları da ivme kazanmış ve nasıl daha faydalı olunabilir noktasında argümantasyonun farklı uygulamalarla bütünleştirilmesi ve zenginleştirilmesi araştırılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada; Web 2.0 araçları ile desteklenen argümantasyon uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin “Kuvvet ve Enerji” konusundaki başarılarına, tartışmacı tutumlarına ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kartal ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencilerinden 55 kişinin bulunduğu iki sınıf oluşturmuştur. Deney grubuna dersler web 2.0 destekli argümantasyon uygulamalarının yapıldığı öğretim metoduyla, diğer gruba argümantasyon yöntemiyle verilmiştir. Çalışmada veriler “Akademik Başarı Testi”, “Tartışmacı Tutum Ölçeği” ve “Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Uygulanan ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 25 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda Deney grubunun akademik başarıları ve öğrencilerin teknolojiye yönelik tutumlarını geliştirmede diğer gruba göre istatistiksel olarak daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin tartışmacı tutumlarını geliştirmede gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı da bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | October 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 5, Issue 2 |
Bibtex | @research article { eje913505, journal = {Erciyes Journal of Education}, issn = {2602-3830}, eissn = {2602-3512}, address = {}, publisher = {Erciyes University}, year = {2021}, volume = {5}, number = {2}, pages = {179 - 207}, doi = {10.32433/eje.913505}, title = {WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi}, key = {cite}, author = {Özdem Köse, Özge and Bayram, Hale and Benzer, Elif} } |
APA | Özdem Köse, Ö. , Bayram, H. & Benzer, E. (2021). WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi . Erciyes Journal of Education , 5 (2) , 179-207 . DOI: 10.32433/eje.913505 |
MLA | Özdem Köse, Ö. , Bayram, H. , Benzer, E. "WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi" . Erciyes Journal of Education 5 (2021 ): 179-207 <https://dergipark.org.tr/en/pub/eje/issue/65537/913505> |
Chicago | Özdem Köse, Ö. , Bayram, H. , Benzer, E. "WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi". Erciyes Journal of Education 5 (2021 ): 179-207 |
RIS | TY - JOUR T1 - WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi AU - Özge Özdem Köse , Hale Bayram , Elif Benzer Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.32433/eje.913505 DO - 10.32433/eje.913505 T2 - Erciyes Journal of Education JF - Journal JO - JOR SP - 179 EP - 207 VL - 5 IS - 2 SN - 2602-3830-2602-3512 M3 - doi: 10.32433/eje.913505 UR - https://doi.org/10.32433/eje.913505 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Erciyes Journal of Education [EJE] WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi %A Özge Özdem Köse , Hale Bayram , Elif Benzer %T WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi %D 2021 %J Erciyes Journal of Education %P 2602-3830-2602-3512 %V 5 %N 2 %R doi: 10.32433/eje.913505 %U 10.32433/eje.913505 |
ISNAD | Özdem Köse, Özge , Bayram, Hale , Benzer, Elif . "WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi". Erciyes Journal of Education 5 / 2 (October 2021): 179-207 . https://doi.org/10.32433/eje.913505 |
AMA | Özdem Köse Ö. , Bayram H. , Benzer E. WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi. EJE. 2021; 5(2): 179-207. |
Vancouver | Özdem Köse Ö. , Bayram H. , Benzer E. WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi. Erciyes Journal of Education. 2021; 5(2): 179-207. |
IEEE | Ö. Özdem Köse , H. Bayram and E. Benzer , "WEB 2.0 Destekli Argümantasyon Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Konusundaki Başarılarına, Tartışmacı Tutumlarına ve Teknoloji Tutumlarına Etkisi", Erciyes Journal of Education, vol. 5, no. 2, pp. 179-207, Oct. 2021, doi:10.32433/eje.913505 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.