Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülmekte olan Erasmus+ Programı Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar eylemi kapsamında finanse edilen DigiComp kısa adıyla “Dijital Göçmenler için Dijital Yeterlilikleri Artırma: Dijital Bölünme ve Dijital Sosyal Eşitsizlikle Mücadele” projesi kapsamında hazırlanan bu çalışma, dijital göçmenler için dijital yetkinlikleri konu edinen karşılaştırmalı bir araştırma girişimidir. Nitel bir araştırma karakteri arz eden çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, projenin araştırma safhasında, Türkiye, Almanya ve İspanya’dan partner kuruluş araştırmacıları tarafından üretilen araştırma raporları oluşturmaktadır. Tespit edilen evrenin tamamına ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Analiz süreci, araştırma soruları bağlamında şekillenen temalar çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Değerlendirmeye alınan her bir rapor, ortak bir metodolojik çerçeveye duyarlı bir görünüm arz etmesi sebebiyle her ne kadar benzerlikler taşısa da farklı ülke, uzmanlık ve literatür birikimlerinin beraberinde getirdiği özgün yaklaşımlar içermektedir. Araştırmaların dijital göçmenlerin dijital yetkinliklerine odaklanan pratik politikalara temel oluşturabilecek akademik bir bilgi üretme potansiyeli ortaya koyduğu ifade edilebilir.
Erasmus+ Programı Kapsamında Avrupa Komisyonu
KA204-6B12ECEF
This study, which was prepared within the scope of DigiComp, “Increasing Digital Competencies for Digital Immigrants: Combating Digital Divide and Digital Social Inequality,” funded within the scope of Erasmus+ Program School Education Strategic Partnerships action carried out by the Turkish National Agency, is a comparative research initiative on digital competencies for digital immigrants. In the study, which presents a qualitative research character, the document analysis method was used. The universe of the research consists of the research reports produced by the researchers of partner organizations from Turkey, Germany, and Spain during the research phase of the project. The entire detected universe has been reached. A descriptive analysis approach was used in the analysis of the obtained data. The analysis process was carried out within the framework of the themes shaped in the context of the research questions. Although each report has similarities, since it is sensitive to a common methodological framework, it contains unique approaches brought by different countries, expertise, and literature accumulation. It can be stated that the research has the potential to produce academic knowledge that can form the basis of practical policies focusing on the digital competencies of digital immigrants.
KA204-6B12ECEF
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | KA204-6B12ECEF |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | March 16, 2022 |
Acceptance Date | May 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.